واکنش چین به انتقام موشکی ایران از آمریکا

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌هایی آمریکا در عراق بار دیگر بر حراست از صلح در خاورمیانه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۷۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ - 08January 2020

واکنش چین به انتقام موشکی ایران از آمریکابه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه در کنفرانس خبری روزانه در پکن اظهار داشت: شرایط خاورمیانه شکننده است و همه طرف‎ها باید برای حفاظت از صلح تلاش کنند.

وی گفت‌وگو و مذاکره را تنها راه حل مشکلات خاورمیانه عنوان کرد و گفت: چین به تلاش‎های خود برای کاهش تنش‎ها کمک خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اینکه چین به تلاش‎های دیپلماتیک خود ادامه می‎دهد، گفت وزیر خارجه چین در روزهای گذشته با همتایان خود از کشورهای مختلف از جمله ایران، آمریکا و روسیه به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

گنگ شوانگ با اشاره به اینکه چین از نزدیک روابط خود را با کشورهای ذیربط حفظ کرده است، افزود: ایران از کشورهای مهم منطقه است و با چین در قالب طرح یک کمربند - یک جاده همکاری‎های خوبی دارد.

به نقل از ایرنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: پکن همچنین روابط نزدیکی با عراق دارد و سفیر چین در بغداد هم در نشستی با مقامات این کشور، شرایط منطقه را از نزدیک بررسی کرده است.

سپاه پاسداران عملیات انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی را با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در بامداد چهارشنبه آغاز کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار