بسم‎الله قاصم‌الجبارین/ مسئول انجمن اسلامی دانش آموزان مازندران:

شهید قاسم سلیمانی «سلیبریتی» نبود؛ اما میلیون‌ها انسان او را تکریم کردند

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضاپور» با بیان این‌که هنر سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» ولایت‌مداری و پشتیبانی از ولی زمان بود که این‌چنین ماندگار شد، گفت: حاج قاسم «سلیبریتی» نبود و از هیچ مد و مدلی پیروی نمی‌کرد؛ اما میلیون‌ها انسان از هر سلیقه‌ای او را تکریم کردند.
کد خبر: ۳۷۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ - 09January 2020

ولایتمداری و پشتیبانی از ولی زمان هنر ماندگار حاج قاسم استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضاپور» مسئول انجمن اسلامی دانش‌آموزان مازندران، امروز (پنج‌شنبه) در مراسم گرامی‌داشت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» که در نمازخانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدای کربلای ۵ و سیدالشهدای مقاومت سپهبد «قاسم سلیمانی» و همراهانش، اظهار داشت: تشییع باشکوه و بی‎نظیر شهدای مقاومت که در تاریخ کمتر نظیر آن را سراغ داریم، بیداری، آگاهی، انسجام، اتحاد و شکست‌ناپذیری ملت ایران اسلامی را به تصویر کشید.

وی با قدردانی از اقدام غرورانگیز دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای انتقام خون سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و هم‌رزمانش به‌ویژه «ابومهدی المهندس»، افزود: سیلی جانانه سپاه به آمریکا مزین به نام مبارک «قاسم سلیمانی» و با رمز «یا زهرا» بوده است.

حجت‌الاسلام رضاپور بابیان اینکه نماد، شاخص و سمبل شدن در دنیای امروز معانی مختلف دارد، افزود: امروز با یک پدیده‌ای مواجه هستیم به نام «سلیبریتی» که رسانه‌ها آن را خلق می‌کنند. نماد‌های مورد توجه جامعه، معروف‌ها. معروف به معنای مشهور نه پسندیده.

وی ادامه داد: رسانه یک سری انسان‌ها را معروف می‌کند؛ انسان‌هایی که معلوم نیست از اخلاق برخوردارند یا نه. معلوم نیست دغدغه آن‌ها دغدغه مردم باشد یا نه. همانند مردم زندگی کنند یا نه. برای آن‌ها فرق نمی‌کند آن‌ها فقط آمده‌اند مشهور باشند؛ بین محبوبیت با مشهوریت تفاوت است.

حجت‌الاسلام رضاپور اذعان کرد: محبوبیت شاخص‌هایی دارد که برخی در دنیای مادی امروز، آن شاخصه‌ها را نمی‌فهمند. اگر قرار بود مقاله‌ها، فیلم‌ها و سایر کارکرد‌های هنری، علمی و پژوهشی را به کار ببندیم تا به مردم نشان دهیم که با پدیده ایمان می‌شود در قلب‌ها قرار گرفت، هیچ‌کدام به‌اندازه حاج «قاسم سلیمانی» اثرگذار نبود.

وی بابیان اینکه شهید «سلیمانی» سال‌های عمر خود را در دفاع از وطن و حرم مصروف داشته است، گفت: حاج قاسم سلیبریتی نبود و از هیچ مد و مدلی پیروی نمی‌کرد؛ اما میلیون‌ها انسان از هر سلیقه‌ای آمد و او را تکریم کردند.

حجت‌الاسلام رضاپور خاطرنشان کرد: هنر حاج قاسم ولایت‌مداری و پشتیبانی از ولی زمان بود که این‌چنین ماندگار شد.

حجت‌الاسلام رضاپور به تقارن ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با ایام شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» اشاره کرد و افزود: «زینب سلیمانی» دختر این شهید والامقام با حضرت زهرا (س) دردانه نبی مکرم اسلام که روزی در فراق پیامبر خاتم خطبه خواند و به جز «ام‌سلمه» کسی موضع خودش را مشخص نکرد، اصلاً قابل قیاس نیست؛ اما مردم فرزند شهید را درخور شهید تحسین و تکریم کردند؛ رضوان خدا بر امام خمینی (ره) که زمینه هنر انسان بودن را در فضای جامعه ایجاد کرد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: امروز صحبت از نماد‌هایی است که مردم با عمق جان در عرصه زندگی پذیرفتند؛ امروز نماد‌های کاواره‌ای نماد‌های مردم نیست.

وی اظهار کرد: امروز سردار شهید «قاسم سلیمانی» جوان را در دل تهاجم فرهنگی در آغوش گرفت؛ این هنر دین و زندگی مؤمنانه است. اثر ایمان و عمل صالح حاج «قاسم سلیمانی» دنیا را تکان داد؛ بنابراین باید پژوهش کنند که یک ژنرال نظامی چگونه محبوب دل‌ها شد. اصلاً نظام‌ها در دنیا پدیده‌های محبوب مردم نیستند؛ اما امام خمینی (ره) نظامی‌گری را هم محبوب جامعه کرد.

وی به گریه‌های سیاسی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: خیلی‌ها در مراسم‌های سوگواری اهل‌بیت (ع) اشک می‌ریزند؛ اما حق ام‌ابیها را نمی‌گیرند؛ بنابراین این گریه‌کن بی‌خاصیت است؛ چراکه گریه منفعلانه با گریه فعالانه فرق می‌کند. عده‌ای هم برای حفظ جمهوری اسلامی دغدغه ندارند و برای امام حسین (ع) گریه می‌کنند که باید گفت این قشر اصلاً هدف قیام سیدالشهدا (ع) را درک نکردند.

حجت‌الاسلام رضاپور بابیان اینکه قصه اهل‌بیت (ع) قصه حکومت اسلامی و سیاست است، اظهار کرد: عده‌ای صحبت از دین و شعائر اسلامی می‌کنند و موقع دفاع از دین و ادای حق حکومت اسلامی، لال می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه حاج «قاسم سلیمانی» هیچ‌گاه رهبری را با هیچ‌چیز معامله نمی‌کرد و معتقد بود عاقبت‌به‌خیری، ایستادن در کنار رهبری است، افزود: اینکه قصه فاطمیه امسال با دست‌های حاج قاسم شروع‌شده، مراد احقاق حق ولی را یادآور شدن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار