نویسنده عربستانی:

اگر ترامپ راست می‌گوید خبرنگاران را به «عین الاسد» ببرد

نویسنده و معارض عربستانی نوشت که اگر رئیس‌جمهور آمریکا در ادعای خود صادق است، اجازه دهد تا خبرنگاران وارد «عین الاسد» بشوند.
کد خبر: ۳۷۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ - 10January 2020

اگر ترامپ راست می‌گوید خبرنگاران را به «عین الاسد» ببردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فؤاد ابراهیم» نویسنده و معارض معروف عربستانی در صفحه توئیتر خود نوشت که میلیون‌ها نفر سؤال می‌کنند که چرا روزنامه‌نگاران نمی‌توانند وارد پایگاه «عین الاسد» شوند.

وی نوشت: «در پرونده قتل جمال خاشقچی، سؤال میلیون‌ها نفر این بود که جسد کجاست؟ و در بمباران پایگاه عین الاسد نیز میلیون‌ها نفر می‌پرسند که روزنامه‌نگاران کجایند. اگر سخن ترامپ مبنی بر اینکه هیچ خسارتی در پایگاه رخ نداده چرا به روزنامه‌نگاران اجازه عکاسی از مکان‌های بمباران شده در پایگاه را نمی‌دهد؟»

فؤاد ابراهیم در توئیت دیگری افزود: «استراتژی ترامپ همچون خودرویی می‌ماند که هر کدام از چرخ‌هایش به یک سمت می‌رود، یعنی اشتباه در اشتباه.»

وی خواسته رئیس‌جمهور آمریکا از ناتو برای توسعه حضور خود در غرب آسیا را نیز «فریب گمراه کننده» دانست و گفت که اصل ماجرا این است که آمریکا در صدد انتقال به سمت اوراسیا برای مقابله با چین، هند و روسیه است و تصمیم دارد از میزان حضور خود در غرب آسیا بکاهد تا انگلیس و فرانسه جای خالی آمریکا را پر کنند.

این معارض عربستانی با اشاره به بیانیه دولت سعودی و به اصطلاح «انتقاد از نقض حاکمیت عراق به دست ایران» در ماجرای حمله به «عین الاسد» نوشت: «بیانیه دولت سعودی، در خصوص نقض حاکمیت عراق به دست ایران نبود بلکه در محکومیت حمله موشکی به پایگاه آمریکا بود؛ اما خجالت کشیدند که چنین چیزی را بگویند... بگویید خجالت نکشید...»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در صبح چهارشنبه به وقت واشنگتن مدعی شده بود که در حملات موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد» هیچ آمریکایی آسیب ندیده است.

پیش از این یک مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه به خبرگزاری فارس گفته بود که در پاسخ موشکی سپاه پاسداران ۲۰ هدف در پایگاه عین‌الأسد منهدم شده و دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار