نماینده ولی فقیه در سوریه:

آمریکایی‌ها چاره‌ای جز ترک منطقه ندارند

نماینده ولی فقیه در سوریه جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد و گفت که این اقدام آمریکایی‌ها از روی ترس بود. نماینده، ولی فقیه در سوریه: آمریکایی‌ها چاره‌ای جز ترک منطقه ندارند
کد خبر: ۳۷۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳ - 10January 2020

آمریکایی‌ها چاره‌ای جز ترک منطقه ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، آیت‌الله «سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری» نماینده ولی فقیه در سوریه با توجه به عملیات تروریستی آمریکا در عراق، تأکید کرد: آمریکایی‌ها بعد از این جنایت چاره‌ای ندارند جز اینکه منطقه را ترک کنند.

وی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دمشق که در حرم حضرت زینب سلام الله علی‌ها برگزار شد با اشاره به امتحانات الهی از بندگان خود، ابراز داشت: «اراده خدا بر این تعلق گرفته است که انسان زمانی می‌تواند به مقامات عالی برسد که مورد امتحان واقع شود مانند حضرت ابراهیم علیه السلام که بعد از شدیدترین امتحانات به مقام امامت رسید».

آیت‌الله با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، اظهار داشت: حضرت زهرا سلام الله علی‌ها طبق نص قرآن دارای مقام عصمت است؛ چرا که طبق آیه تطهیر، یکی از مصادیق قطعی و یقینی اهل البیت، حضرت زهرا سلام الله علی‌ها هستند و محال است از دائره اهل بیت خارج باشند.

آیت الله طباطبایی با اشاره به تاکیدات قرآن و روایت بر حجاب و عفاف، بیان داشت: «در سوره نور بر ضرورت ترویج مفاهیم حجاب و تعلیم دادن آن به زنان تاکید شده است است؛ چرا که زن عفیفه مقرب درگاه خداست و مانند مجاهد در راه خداست و در سیره حضرت زهرا سلام الله علی‌ها بسیار در مورد عفت و ایشان نقل‌های فراوانی شده است».

ترور سردار سلیمانی از روی ترس بود

نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به محکومیت شهادت مظلومانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا، آن را جنایت تروریستی آمریکایی دانستند که از روی ترس، این کار را انجام دادند. وی ادامه داد: این خون‌های با برکت شهدا نقطه تحول بزرگ در مسیر جهاد و شهادت و مقاومت است.

آیت الله طباطبایی با اشاره به این جنایت سنگین آمریکا، افزود: «این کار زشت آمریکایی‌ها چهره قبیح و حقیقی آن‌ها را نمایان کرد و همه ادعا‌های آن‌ها نسبت به احترام به قوانین بین المللی را بر همگان باطل کرد».

وی ادامه داد: تاریخ سیاسی معاصر، وقیح‌تر از شیطان بزرگ یعنی آمریکا را شاهد نبوده است، دولتی که عاشق ریختن خون است و برای رسیدن به منافع خودشان هر کاری را انجام میدهد و باید جلوی آمریکایی‌ها گرفته شود چراکه یک خطر بزرگ برای زندگی میلیون‌ها انسان است و این همان چیزی است که مردم جهان از طریق تظاهرات و محکوم کردن این جنایت ترور شهید سلیمانی حتی درون درون آمریکا به آن تاکید کردند».

آیت الله طباطبایی با اشاره به کار‌های احمقانه آمریکایی‌ها نسبت به ایران، ابراز داشت: «همه این کار‌های آمریکایی‌ها به خاطر دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه است علیرغم سیاست فشار حداکثری و آمریکایی‌ها خیال می‌کنند ایران مثل بعضی از دولت‌های منطقه است که من در این مکان مقدس حیا می‌کنم از اینکه اسم آن‌ها را ببرم همانند گاو شیرده هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنند».

نماینده ولی فقیه در سوریه خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «حکام احمق آمریکایی، شما غفلت کردید و خودتان را به نفهمی زدید از حقیقت مدرسه عاشورای حسینی که فرزندان محور مقاومت به آن افتخار می‌کنند و با فریاد می‌گوییم که کشته شدن در راه خدا برای ما عادت است و کرامت ما از طرف خدا شهادت است؛ چرا که شهادت سوخت موتور کاروان ماست به سمت پیروزی‌ها و آزادی‌ها همانطور که حضرت امام خمینی فرمودند بکشید ما را که ملت ما بیدارتر خواهد شد.

آمریکا چاره‌ای جز فرار ندارد

آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری ادامه داد: «من به شما توصیه می‌کنم قبل از حلول قاسم‌های دیگر در منطقه از اینجا خارج شوید؛ چرا که دیگر چاره‌ای ندارید جز فرار چرا که گوشه گوشه این منطقه معطر به خون حاج قاسم سلیمانی شده است».

وی تاکید کرد: «فکر نکنید که پاسخ فقط در عراق بود و تمام شد. نه، نیرو‌های حاج قاسم شما را در از فلسطین تا لبنان و سوریه و یمن و افغانستان و غیر آن‌ها احاطه کردند. اگر با سرعت فرار نکنید دیگر جایی پیدا نمی‌کنید که نیرو‌های خودتان را دفن کنید چرا که ملت‌های منطقه اجازه نخواهند داد که خاک پاکشان به واسطه دفن جنازه‌های شما نجس شود، چرا که این دفعه انتقام قوی‌تر خواهد بود».

آیت الله طباطبایی با اشاره به تشییع با شکوه پیکر‌های مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدا، ابراز داشت: «ما به عینه لمس کردیم که شهدا زنده هستند؛ چرا که حضور مردم در میدان‌ها و خیابان‌ها هیچ دلیلی ندارد مگر اینکه این شهدا زنده هستند».

نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به پاسخ موشکی سپاه به آمریکا، تاکید کرد: «این پاسخ، انتقام قطره‌ای از خون‌های شهداست، بزرگترین تشکیلات نظامی آمریکا در عراق با موشک‌های ایرانی تولید داخل که به دست برادران حاج قاسم و رفقای او از داخل ایران شلیک شد، انجام گرفت و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این یک سیلی بود و انتقام اصلی ان شاءالله کل معادلات منطقه را عوض خواهد کرد».

وی در پایان سخنان خود از ملت سوریه و مسئولین مختلف آن جهت ابراز همدردی و برگزاری مراسمات شهادت از قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس تشکر کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار