یادداشت/ رسول حسنی

آتش‌افروزی معاندان با سقوط هواپیمایی اوکراینی و ترور سردار سلیمانی

خبر سقوط هواپیمای اوکراینی حادثه تأثرانگیزی است که موجب تأثر همه شد، اما باید مراقب بود که این حادثه سبب نشود فتح‌الفتوح «عین الاسد» را تحت شعاع خود قرار بدهد.
کد خبر: ۳۷۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ - 11January 2020

آتش‌افروزی منافقان با سقوط هواپیمایی اوکراینی و ترور سردار سلیمانیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ساعاتی بعد از عملیات غرورآفرین «قاسم سلیمانی» که منجر به انهدام بخشی مهم از پایگاه «عین الاسد» شد، یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین با 176 مسافر سقوط کرد و متأسفانه همه سرنشینان آن جان باختند. از همان ابتدا گمانه‌زنی‌هایی به‌وجود آمد که شلیک موشک به سمت این هواپیما عامل سقوط آن شده است.

این گمانه‌زنی‌ها مدام از سوی مقامات و رسانه‌های ایرانی تکذیب می‌شد تا اینکه صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح طی بیانیه‌ای اعلام کرد، سقوط هواپیمای اوکراینی براساس خطای غیر عمدی انسانی بوده است و مقصرین حادثه تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. هر چند عمق فاجعه چنان عمیق است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت، زوایای این حادثه باید بدون فوت وقت در معرض افکار عمومی قرار بگیرد و عاملین این فاجعه بدون در نظر گرفتن ملاحظه و مصلحت مورد بازخواست قرار بگیرند.

 چند روز از سقوط هواپیما می‌گذرد و در طول این مدت کسانی که از اصل اتفاق با خبر بودند، با مردم صادق نبودند و به‌جای اطلاع‌رسانی دقیق، اصل ماجرا را کتمان کردند. در این شرایط رسانه‌های معاند، در همان ساعات اولیه اقدام به انتشار خبر واقعی سقوط هواپیما کردند. اخباری که مدام از سوی رسانه‌های ایرانی تکذیب می‌شد. این امر به‌تنهایی رنج‌آور است که چرا حقیقت امر از همان ابتدا در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفت و با تنویر افکار عمومی سعی نشد تا از عمق این فاجعه کاسته شود.

این اتفاق در بعد رسانه‌ای نیز تبعاتی به دنبال خواهد داشت که بی‌اعتمادی به رسانه‌های داخلی و اطمینان به رسانه‌های معاند از آن جمله است. با این همه نباید اجازه دهیم معاندان و اصحاب رسانه‌ای آن‌ها این فاجعه تأثرآور را با بزرگ‌نمایی معمول خود چنان انعکاس دهند که شهادت حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش و حمله به پایگاه نظامی «عین الاسد» را بی‌اهمیت یا کم اهمیت جلوه دهند. تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد تا عده‌ای مغرض داخلی و معاندان خارجی از فضای به‌وجود آمده حداکثر استفاده را ببرند تا جایگاه ایران اسلامی را زیر سؤال ببرند.

افتخاری که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای جمهوری اسلامی ایران کسب کرده‌ است بیش از آن چیزی است که بتوان آن را فراموش کرد و یا از بزرگی آن کاست. در مقابل نمی‌توان بر عمق فاجعه سقوط هواپیمای اوکراین سرپوش گذاشت. در چنین شرایطی نقش رسانه‌های گروهی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. تشخیص درست اینکه اصحاب رسانه در فضای به‌وجود آمده چگونه باید عمل کنند همان چیزی است که باعث می‌شود از هجمه رسانه‌ای دشمنان نظام اسلامی کاسته شود.

اقدام غیورانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنان باید در اولویت رسانه‌های کشور باشد و از سوی دیگر اقدام تروریستی آمریکا که منجر به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شد نباید کمرنگ شود. انتقام سخت همچنان نیازمند تبیین و تفسیر است و رمز پیروزی ما علیه آمریکایی جهان‌خوار و اذناب شریر آن در منطقه است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها