امام‌ جمعه اردکان:

خدمات سردار شهید سلیمانی فراتر از کشور ما بوده است

حجت‌الاسلام «سید اسماعیل شاکر» با بیان اینکه عرصه خدمت سردار شهید سلیمانی فراتر از کشور ما بوده است، گفت: اتفاقات چند روز گذشته خاورمیانه به گونه‌ای بود که کارشناسان سیاسی با صراحت بیان کردند که دنیای بعد از شهادت سلیمانی و قبل از شهادت او یک‌جور نخواهد بود.
کد خبر: ۳۷۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ - 11January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «سید اسماعیل شاکر» امروز در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، گفت: ابراز ارادت به خاندان عصمت و طهارت وظیفه همه ما است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و ایثارگران افزود: شهدای عزیز خیلی به گردن ما حق‌دارند و اگر آن‌ها نبودند امروز این امنیت ما و حتی این عبادت ما با این آرامش وجود نداشت چرا که اگر امنیت نباشد چیزی سر جایش باقی نمی‌ماند.

امام‌ جمعه اردکان ابراز داشت: همه ما نسبت به کسانی که برای تأمین امنیت جامعه تلاش می‌کنند مدیون هستیم و باید دین خود را ادا کنیم و این ابراز ارادت به شهدای عزیز کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه عرصه خدمت سردار شهید سلیمانی فراتر از کشور ما بوده است، گفت: دیدید که در این چند روز گذشته چه اتفاقی در دنیای اسلام و خاورمیانه و بلکه در دنیا به وجود آمد تا جایی که کارشناسان سیاسی با صراحت بیان کردند که دنیای بعد از شهادت حاج قاسم و قبل از شهادت او یک‌جور نخواهد بود.

شاکر با اشاره به اینکه شهید مطهری به‌عنوان یک عالم و متفکر و دین‌شناس می‌فرماید؛ شهادت، تزریق خون به پیکر اجتماع است و شهید به پیکر اجتماع خون تزریق می‌کند، ابراز داشت: چرا سردار سلیمانی به این مقام رسید و این‌همه از او تجلیل شد و بعضی از امور که به‌عنوان رکورد در تشییع‌ جنازه و تجلیل از او ثبت شد تشییع‌ جنازه پنج‌ روزه شهید سلیمانی در شهرهای مختلف عراق و ایران رکورد زد.

وی تصریح کرد: اگر امروز شهید سلیمانی چنین تأثیری در دنیا می‌گذارد به خاطر این است که او سربازی از سربازان امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای بوده و شاگردی از شاگردان مکتب امام راحل بوده و پشتوانه این تأثیر، نظام اسلامی است که به برکت رهبری حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود دارد، لذا سردار سلیمانی هم دائماً این مطلب را متذکر می‌شد که ما سرباز ولایت هستیم و ما باید نگاه ما به امور فراتر از نگاه به امور سیاسی باشد و از مسائل حزبی و جناحی عبور کنیم و هر کاری می‌کنیم باید زیر بیرق ولایت باشد چرا که عاقبت‌ به‌ خیری ما به ولایت‌پذیری ما ربط دارد.

امام‌ جمعه اردکان بابیان اینکه شهید، بیش از آنکه گریه کننده بخواهد یاری‌دهنده و همسنگر می‌خواهد، گفت: ادامه مسیر سردار سلیمانی و یارانش جز حرکت در راه ولایت و ایستادن در برابر دشمن مستکبر و حفظ این نظام و انقلاب نیست و همه ما وظیفه‌ داریم که این پیام را به نسل جوان منتقل کنیم چقدر باید فیلم ساخته شود و کتاب بنویسیم و چقدر منبر و سخنرانی انجام شود تا بشود چنین فضای وحدت، معنویت، قدرت و عزت را در میان مردم ایجاد کرد اما این شهادت سردار سلیمانی باعث شد چنین فضایی در کشور به وجود بیاید.

وی بیان داشت: شهادت سردار سلیمانی از بزرگ‌ترین اتفاقات تأثیرگذار در 10 سال اخیر در منطقه خاورمیانه بود و اینچنین تشییع‌ جنازه‌ای که ملت ایران و عراق را به هم متصل کند کسی ندیده است که باید از این فرصت بی‌نظیر برای آشنا کردن نسل جوان با چنین الگوهایی بهترین استفاده را کرد زیرا هیچ‌ چیزی مثل الگو انسان را تربیت نمی‌کند امروز عشق شهید سلیمانی در دل‌های پاک جوانان و نوجوانان ما ایجاد شده است.

شاکر در پایان با اشاره به اینکه سیره اخلاقی شهید سلیمانی بهترین چیزی است که ما امروز می‌توانیم تبلیغ کنیم، گفت: بزرگ‌ترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم تربیت جوانانی است که مثل سردار سلیمانی باشند که از همه کارها مهمتر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار