با استقبال مردم شهیدپرور کرمان؛

محفل شعر «نگین سلیمانی» برگزار شد

همزمان با هفتمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محفل «نگین سلیمانی» از محافل چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با شعرخوانی شاعران مطرح کشور در جوار آرامگاه این شهید والامقام برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ - 11January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با هفتمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی»، محفل «نگین سلیمانی» از محافل چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با شعرخوانی شاعران مطرح کشور در جوار آرامگاه این شهید والامقام برگزار شد.

در این محفل که در گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد، نادر بختیاری، سعید بیابانکی، حامد حسین‌خانی، سید سکندر حسینی، احمد شهریار، حامد عسکری، سید احمد علوی، محسن کاویانی، علی محمد مودب، محمدحسن نعمتی و تعدادی از شاعران استان کرمان شعرخوانی کردند.

در آغاز این محفل، پیام سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محفل شعرخوانی «نگین سلیمانی» قرائت شد.

در این پیام آمده:
«بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله لایضیع اجر المومنین

این روزها، شاهد شکوه حماسه ایرانی هستیم. ایران و ایرانی در سوگ سردار رشید خود می‌گرید و می‌خروشد. از ذرات خون پاک او، قطرات اشک است که بر گونه‌ها می‌ریزد و با ناله‌های آتشین، با اسطوره‌های مقاومت عهدهای تازه می‌بندد.

به راستی دوباره وطن جوان شده است. از دم مسیحایی او که ققنوس‌وار از خاکستر سوخته برخاست و همگان را بر خوان خونین خود نشاند، طعنه‌ها و کینه‌ها را زدود و مهر و همدلی را بر سفره ایرانی آورد. و اینک شاعران نکته‌سنج در چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر گرد آمده‌اند تا روایت مشتاقی کنند و با نوای طبع حزین، در خزان هجران گل بسرایند و عهد وفا را تغزل کنند.

از تمامی برگزارکنندگان محفل «نگین سلیمانی» صمیمانه قدردانی می‌کنم و به مردمان کریم و حاج قاسم پرور کرمان که اکنون قهرمان ایران در خاک آن دیار آرمیده است، درود می‌فرستم.»

این گزارش می‌افزاید، در بخشی از این محفل، «فاطمه سلیمانی» دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی طی تماس تلفنی که به صورت زنده برای حاضرین پخش شد، ضمن تاکید بر انتقام خون شهدای محور مقاومت، از جشنواره شعر فجر برای برپایی این محفل تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در پایان این برنامه، شاعران حاضر در محفل با نثار تاج گل بر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به مقام شامخ این سردار بزرگ و یاران شهیدش ادای احترام کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها