در دارالقرآن امام علی‌بن ابیطالب (ع) انجام می‌شود؛

آغاز ثبت نام سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

ثبت نام سیزدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم ویژه خواهران دارالقرآن امام علی بن ابیطالب (ع)، یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.
کد خبر: ۳۷۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ - 12January 2020

آغاز ثبت نام سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مسابقات دارالقرآن امام علی بن ابیطالب (ع) جنبه‌ی مردمی و غیردولتی دارد و این دارالقرآن تاکنون از بودجه دولتی استفاده نکرده است و تمامی هزینه‌ها توسط خیّرین قرآن‌دوست که خود از جمله قاریان و تالیان قرآن کریم هستند، تأمین می‌شود.

دارالقرآن امام علی (ع) یکی از نهاد‌های قرآنی مردمی است که با تلاش در جهت کشف استعداد‌های قرآنی نهفته خواهران و برادران به ویژه نوجوانان و جوانان به مدت ۱۲ سال بدون وقفه این فعالیت فرهنگی ـ قرآنی را آغاز کرده و همواره از درصد قابل توجهی رشد کمی و کیفی برخوردار بوده است. وی پیش‌بینی کرد که در این دوره علاوه بر حضور بیشتر علاقه‌مندان از همکاری و مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های قرآنی نیز بهره‌مند باشند و داوران حاذق و ارزشمند قرآنی در بخش خواهران و برادران قضاوت عادلانه این دوره را نیز عهده دار خواهند بود.

گروه‌های شرکت‌کننده: افراد زیر ۱۶ سال و ۱۶ سال به بالا
زمان برگزاری: سوم تا دهم بهمن ۱۳۹۸
مراسم اختتامیه: پنج‌شنبه ۱۰ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح
مکان برگزاری: قم – مجتمع یاوران مهدی (عج)
ثبت نام: در دو مرحله و به صورت اینترنتی انجام خواهد شد
مرحله اول: از روز شنبه ۲۱ دی تا روز سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

داوطلبان باید برای شرکت در این مسابقات، حتما دارای حساب بانکی بوده (به دلیل سهولت در پرداخت جوایز، شماره حساب بانکی باید حتما در یکی از شعب بانک ملت باشد) و سپس به سایت مسابقات دارالقرآن امام علی بن ابیطالب (ع) به نشانی www.qdimamali.com مراجعه و فرم‌های ثبت نام را تکمیل و کد رهگیری دریافت کنند. همچنین ثبت نام از طریق نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) دارالقرآن امام علی بن ابیطالب (ع) نیز امکان پذیر است. برای دانلود نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) به سایت مراجعه کنید.

مرحله دوم: برای تعیین نوبت روز و ساعت مسابقه نیز باید داوطلبان گرامی با در دست داشتن کد رهگیری مجددا از روز جمعه ۲۷ دی ساعت ۹ صبح تا روز یکشنبه ۲۹ دی به سایت و یا نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) مراجعه و نوبت حضور خود را تعیین کنند. اولویت تعیین زمان براساس مراجعه به سایت و یا نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) است. همچنین در صورت مراجعه نکردن در این مرحله و تعیین نشدن نوبت؛ سیستم به صورت خودکار، نوبتی را تعیین می‌کند و امکان تغییر نوبت به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

به دلیل فشردگی بالای مسابقات؛ خارج از نوبت تعیین شده (اعم از اینکه روز دیگری باشد و یا اینکه در همان روز و در ساعت دیگری باشد) به هیچ وجه پذیرش صورت نخواهد گرفت.

همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر در زمان حضور در مسابقات الزامی است.

ثبت نام پس از موعد مقرر، قابل تمدید نیست.

جوایز حد نصاب

کلیه حافظان: احراز ۹۰ امتیاز در بخش صحت حفظ از یکصد امتیاز تعیین شده
حفظ کل: شش میلیون ریال
حفظ ۲۰ جزء: چهار میلیون ریال
حفظ ۱۰ جزء: سه میلیون ریال
در بخش قرائت و ترتیل: احراز ۸۰ امتیاز در تمامی بخش‌ها که در مجموع یکصد امتیاز است.
قرائت تحقیق: چهار میلیون ریال
قرائت ترتیل: سه میلیون ریال

کلیه حافظان قرآن کریم در همه رشته‌های تعیین شده در صورتی که حد نصاب صحت حفظ آن‌ها بین ۸۵ تا ۹۰ باشد و همچنین قاریان و مرتلان قرآن که حد نصاب امتیاز آن‌ها از ۷۵ تا ۸۰ باشد نیز نصف جوایز اعلام شده را دریافت می‌کنند.
جوایز نفرات برتر مسابقات
رتبه حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل
۱- ۳۰ میلیون ریال، ۲۰ میلیون ریال، ۱۵ میلیون ریال، ۲۰ میلیون ریال، ۱۵ میلیون ریال
۲- ۲۵ میلیون ریال، ۱۵ میلیون ریال، ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال
۳- ۲۰ میلیون ریال، ۱۰ میلیون ریال، ۱۰ میلیون ریال، ۱۵ میلیون ریال، ۱۰ میلیون ریال

ضوابط مسابقات

۱. نفرات اول مسابقات در سنوات قبل تا دو سال امکان شرکت در همان رشته را ندارند و در صورت تمایل در رشته دیگری مجاز به ثبت نام هستند.
۲. حداکثر زمان ارائه درخواست تجدید نظر به نمره، یک ساعت بعد از اعلام نتیجه است.
۳. درباره مطالب پیش بینی نشده در این دستورالعمل، اظهار نظر هیأت داوران و ستاد برگزاری مسابقات با رعایت اصول حاکم بر آیین نامه، نافذ خواهد بود.
۴. افرادی که در دوره اخیر، حد نصاب رشته‌ی ۱۰ و یا ۲۰ جزء را کسب کرده باشند در این دوره در همان رشته نمی‌توانند مجددا شرکت کرده و باید در مقطع بالاتر به رقابت بپردازند.
۵. امکان ثبت نام فقط در یکی از رشته‌های موجود امکان پذیر است؛ بنابراین امکان شرکت همزمان در هر دو رشته‌ی حفظ و قرائت تحقیق یا ترتیل وجود ندارد. همچنین امکان شرکت همزمان در هر دو رشته قرائت تحقیق و ترتیل وجود ندارد.
۶. از شرکت کنندگان در روزی که در مسابقه شرکت می‌کنند، پذیرایی کامل؛ صبحانه، نهار و شام بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار