قادر آشنا:

تاریخ هرچه از «سردار سلیمانی» بگوید کم است

مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نشست «ارزیابی پژوهش‌های مکتوب در حوزه جبهه مقاومت» گفت: سردار سلیمانی با نیروی اندک، در برابر داعش کاری کرد کارستان که تاریخ هرچه بنویسد کم نوشته است.
کد خبر: ۳۷۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ - 12January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «قادر آشنا» مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نشست «ارزیابی پژوهش‌های مکتوب در حوزه جبهه مقاومت» با اشاره به چگونگی شکل‌گیری محور مقاومت و اینکه ملت ما کی و کجا وارد جنگ داعش و سوریه شده‌ایم، اظهار داشت: در ابتدا فلسطین محور وفاق جهان اسلام و محور شکل‎گیری مقاومت بود، اما اینکه چرا اینقدر یاران و مخالفان فلسطین به صورت شفاف مشخص شدند، موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی (ره) مطرح شد سه کلیدواژه داشت، اولین کلید واژه این بود که ملت اسلامی می‎خواهند استقلال داشته باشند، دوم اینکه این استقلال مبتنی بر مبانی شیعی شکل بگیرد و سوم اینکه این تئوری و استقلال می‎خواهد به ملت‎های مظلوم جهان هم کمک کند. این اسلام سیاسی که امام خمینی (ره) مطرح کرد، مخالفان بسیاری را همراه داشت که اولین مخالفانش غرب بودند چون یک نظام ستمشاهی که کاملاً در اختیارشان بود از دست دادند.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران عنوان کرد: نکته بعد اسرائیل است که فلسطین را به محاق کشانده بود، اما با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی، فلسطین از حاشیه به متن آمد و این حکومت ترس بر اندام همه شیخ‌نشینان انداخت و نکته دیگر اینکه مدل حکومتی بر اساس تفکر و اندیشه‌ای بنام ولایت فقیه شکل گرفت و گستره وسیعی پیدا کرد که دامنه‌اش در نیجریه و یمن نیز گسترش یافت.

وی بیان کرد: آنچه اسرائیل را در جنوب لبنان به عقب راند، حزب‌الله بود که از انقلاب اسلامی تغذیه می‌شد و واسطه بین اینها کشور سوریه بود که به محور مقاومت کمک می‌کرد به همین دلیل وقتی در سوریه جنگ آغاز شد، از 72 ملت برای حمایت به این کشور وارد شدند و دلیل اینکه دشمنان اول به سراغ سوریه رفتند، این بود که سوریه مهم‌ترین پل ارتباط ایران با حزب ‌لله سوریه بود.

آشنا در رابطه با شکل‌گیری القاعده گفت: در سال 2003 وقتی به عراق حمله می‎شود، القاعده عراق شکل می‌گیرد و در سال 2011 درگیری شروع می‎شود. جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که در خاک سوریه دعوا و نزاع بود، ورود پیدا نکرد، زمانی وارد شد که از همه جای جهان آمدند که دولت سوریه را شکست دهند و سردار سلیمانی در اینجا وارد سوریه شد، در این زمان 60 درصد خاک سوریه توسط داعش اشغال شده بود و داعش آمده بود که بماند و حکومتی را تشکیل دهد که در مقابل مدل حکومتی اندیشه ولایت فقیه باشد.

وی افزود: دومین علت شکل‌گیری داعش، غربی‎ها بودند، در سال 2004 میلادی زندان‌های بغداد از نیروهای معارض پر می‎شود و آزادانه شروع به ترویج فرهنگ سلفی‎گری می‎کنند و نقطه مقابل آن تفکر سیاسی شیعه بود و در سال 2005 همه آزاد می‎شوند و به قتل عام شیعیان می‎پردازند. اما سردار سلیمانی با نیروی اندک، در برابر آن‌ها کاری کرد کارستان که تاریخ هرچه بنویسد کم نوشته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها