تذکر نمایندگان مجلس به «ظریف» برای اخراج سفیر انگلیس

تعدادی از نمایندگان مجلس در تذکرات جداگانه به وزیر خارجه، خواستار اخراج سفیر انگلیس از ایران به علت عدم رعایت شؤون دیپلماتیک شدند.
کد خبر: ۳۷۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ - 13January 2020

تذکر نمایندگان مجلس به «ظریف» برای اخراج سفیر انگلیسبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، تذکرات کتبی نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور در جلسه امروز مجلس (دوشنبه) از سوی هیأت رئیسه توسط «علی‌اصغر یوسف‌نژاد» عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد.

تذکرات کتبی امروز نمایندگان مجلس به شرح زیر است:

«محمدمهدی زاهدی» نماینده مردم کرمان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد: انتظار بود و هست که برای التیام و دلجویی از خانواده‌های جانباختگان حادثه کرمان هیأتی از سوی جنابعالی به کرمان اعزام و اقدامات لازم و فوری و معنوی و مالی را انجام می‌داد و همانند سپاهیان عزیز که برای حادثه سقوط هواپیما از مردم عذرخواهی کردند، از مردم کرمان عذرخواهی به عمل می‌آمد.

وی همچنین در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کرد: با توجه به حضور خلاف عرف و مغرضانه سفیر انگلیس در تجمعات تهران، درخواست می‌شود که به فوریت نسبت به اخراج این سفیر اقدام کنید.

زاهدی همچنین در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد: انتظار بود که جنابعالی به عنوان رئیس شورای امنیت کشور گزارش شفافی به مردم استان کرمان ارائه می‌دادید و خودتان در استان حضور می‌یافتید. از این بی‌تفاوتی متأثر و متأسف هستم.

«علی کرد» نماینده مردم خاش و میرجاوه در تذکری به رئیس‌جمهور، عنوان کرد: چرا خسارت ناشی از بارندگی و سیلاب‌های سال گذشته در حوزه انتخابیه اینجانب پرداخت نشده است؟ خسارت‌دیدگان حوادث غیرمترقبه بلاتکلیف مانده‌اند.

وی همچنین در تذکری به سرپرست وزارت کشور عنوان کرد: در بارندگی‌ اخیر بر اثر سیلاب‌ها خسارت فراوانی به بخش‌های کشاورزی و دامی حوزه انتخابیه ایرانشهر وارد شده است و مردم منطقه تاکنون با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

«احمد صفری» نماینده مردم کرمانشاه در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد: علت بی‌توجهی به اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با هزینه تولید در سال آینده چیست؟‌

«حبیب‌الله ده‌مرده» نماینده مردم زابل در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد: چرا  علیرغم مصوباتی که در مدیریت بحران به ویژه سیستان در رابطه با سیل اتخاذ شده اقدام جدی صورت نگرفته است؟

«نصرالله پژمان‌فر» نماینده مردم مشهد در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: چرا بانک‌ها به سایت‌هایی که فاقد نماد اعتماد الکترونیک هستند و یا نماد آنها منقضی و تعلیق شده است درگاه پرداخت اینترنتی اختصاص می‌دهند؟

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار اخراج سفیر انگلیس به دلیل عدم رعایت شئونات دیپلماتیک شد.

«عباس گودرزی» نماینده مردم بروجرد در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کرد: ضرورت دارد سفیر انگلیس را اخراج کنید تا درس عبرتی برای همیشه باشد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار