همکاری‌های اقتصادی محور رایزنی؛

ظریف با نخست‌وزیر هند دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با نخست‌وزیر هند دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، همکاری‌های تجاری و اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی و بندر چابهار و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.
کد خبر: ۳۷۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ - 15January 2020

ظریف با نخست وزیر هند دیدار کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با «نارندرا مودی» نخست وزیر هندوستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

روابط دوجانبه، همکاری‌های تجاری و اقتصادی به‌ویژه در حوزه انرژی، همکاری در چابهار و مهم‌ترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از مهمترین محورهای گفت‌وگو در این دیدار بودند.

بنا بر این گزارش، وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته برای شرکت در پنجمین اجلاس گفت‌وگوی بین‌المللی «رایسینای هند» وارد دهلی نو شد؛ وی در دیدار با «نیلس آنن» وزیر مشاور در امور خارجی دولت فدرال آلمان با انتقاد از بی‌عملی اروپایی‌ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام آنها برای استفاده از مکانیزم حل و فصل اختلافات را از نظر حقوقی بی‌مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند.

ظریف امروز (چهارشنبه) در دیدار با «حمدالله محب»  مشاور امنیت ملی افغانستان درباره تحولات منطقه‌ای، به‌ویژه پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفت‌و‌گوهای صلح در افغانستان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وی به‌طور خصوصی با «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین بعد از ظهر امروز «اورماس رینسالو» وزیر امور خارجه استونی در دیدار با ظریف درباره روابط دوجانبه، تحولات برجام و شرایط منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها