امام جمعه گناوه تأکید کرد؛

ضرورت معرفی سیره شهدا به جامعه

حجت‌الاسلام «سیدعبدالهادی رکنی حسینی» گفت: الگوسازی و الگوشناسی از  سیره شهدا بخصوص چهره‌های شاخص، نیاز جامعه امروزی است و باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشیم.
کد خبر: ۳۷۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ - 17January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سیدعبدالهادی رکنی حسینی»  امام جمعه گناوه در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در استان بوشهر شهدای شاخصی  ازجمله رئیسعلی دلواری، گنجی، عاشوری و مهدوی وجود دارند که باید تلاش کنیم از آنان الگوگیری و آن‌ها را به جامعه معرفی کنیم تا در اذهان همواره ماندگار بمانند.

وی گفت: الگوسازی و الگوشناسی از  سیره شهدا بخصوص چهره‌های شاخص نیاز جامعه امروزی است و باید به این مهم اهتمام جدی شود.

وی گفت: جوانان همان‌گونه که  اسامی فوتبالیست‌های برتر دنیا را می‌شناسند، باید شهدایی را  که امنیت و قدرت ما مدیون آنهاست، بشناسند.

امام جمعه گناوه در ادامه از حضور پررنگ مردم مؤمن و شهیدپرور استان بوشهر در دومین کنگره سرداران و ۲ هزار و ۱۲۱ شهید این استان تقدیر کرد.

وی همچنین به حوادث دو هفته اخیر در کشور اشاره و بیان کرد: درحالی‌که مردم از حمله موشکی نیروهای سرافراز سپاه به مقر نظامیان آمریکا شاد بودند، سقوط هواپیمای اوکراینی کام مردم را تلخ کرد و سوگوار شدیم.

رکنی حسینی با عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای این سانحه هوایی گفت: آنچه که در حادثه هواپیمای اوکراینی مهم بود پذیرش خطا و اعتراف به اشتباه بدون توجیه و فرافکنی، عذرخواهی از مردم و آمادگی برای پذیرش هرگونه تصمیمی توسط سرداران بزرگ سپاه پاسداران بود.

وی ادامه داد: در جریان سرنگونی هواپیمایی اوکراین گمانه‌زنی‌های زیادی شد و از این حادثه، فرصت‌طلبان و معاندان سوء استفاده کردند.

وی گفت: مزدوران داخلی و آمریکای جنایتکار از فرط عصبانیت حضور میلیونی مردم در تشییع و خاکسپاری سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی، شرکت مردم در سوگ جان‌باختگان فرصت را مغتنم شمردند و به  سمت ماجراجویی سیاسی و با هدف تکرار حوادث آبان‌ماه امسال و شعله‌ورسازی آتش انتقام از سپاه رفتند که بازهم شکست خوردند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: نیروهای سرافزار سپاه در طول ۴۱ سال گذشته، جان و هستی خود را فدای ملت و انقلاب کردند و به برکت این عزیزان و دیگر نیروهای مسلح، همه تهدیدها خنثی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار