70 درصد ساکنان غزه فاقد امنیت غذایی هستند

کمیته مردمی مقابله با محاصره غزه تاکید کرد که در نتیجه سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی، عدم برخورداری ساکنان غزه از امنیت غذایی به 70 درصد رسیده است.
کد خبر: ۳۷۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ - 18January 2020
70 درصد ساکنان غزه فاقد امنیت غذایی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، کمیته مردمی مقابله با محاصره غزه تاکید کرد که در سال 2019 نبود امنیت غذایی در میان ساکنان غزه به 70 درصد رسیده است.
 
براساس این گزارش، جمال خضری رئیس این کمیته گفت: طبق گزارش‌های دفتر هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی، در سال 2018 حدود 65 درصد ساکنان نوار غزه فاقد امنیت غذایی بودند و این میزان در سال 2019 به بیش از 70 درصد رسیده است.
 
جمال خضری افزود: ادامه محاصره نوار غزه که موجب وخامت اوضاع اقتصادی نوار غزه شده است، بیشترین تاثیر را در این زمینه داشته است.
 
وی تاکید کرد: مسائل دیگری از جمله بحران مالی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» در پی توقف کمک مالی آمریکا نیز در این مساله دخیل بوده است.
 
این مسئول فلسطینی خاطرنشان کرد: میانگین درآمد روزانه هر فرد در غزه به حدود 2 دلار رسیده و نرخ بیکاری نیز به بیش از 60 درصد رسیده است.
 
جمال خضری از نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی خواست به مسئولیت‌های انسانی و اخلاقی خود در رابطه با اوضاع نابسامان ساکنان نوار غزه در نتیجه اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها، پایبند باشند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار