کاروان کش خبر داد؛

احداث و ترمیم سینماهای حوزه هنری در شش شهر گیلان

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در استان گیلان گفت: چراغ‌های خاموش سینما‌های شش شهر سیاه کل، رودسر، رشت، انزلی، رضوان شهر و لاهیجان به همت موسسه بهمن سبز حوزه هنری دوباره روشن می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ - 18January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‎‌پرس، «سید حسن کاروان کش» مدیر امور سینمایی حوزه هنری در استان گیلان در راستای طرح تحول عمرانی سینماهای موسسه بهمن سبز حوزه هنری عنوان کرد: سینما 22 بهمن سیاه‌کل گیلان به عنوان اولین سینمای مشمول طرح بهسازی، در سال 1383 با برف تخریب شد و از آن سال به بعد با اعتبارات دولتی و موافقت‌نامه حوزه هنری هرسال روند احیای خود را طی کرده و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: البته این روند با دوران جدید مدیریت موسسه بهمن سبز حوزه هنری و طرح تحول عمرانی سرعت گرفت و قرار است این سینما تبدیلی به مجتمعی چهار طبقه‌ای برای عرضه محصولات تجاری و فرهنگی و تفریحی و همچنین دارای دوسالن سینما یکی در طبقه اول و دیگری در طبقه آخر بشود.

وی درباره سینما فجر رودسر توضیح داد: این سینما تا سال 89 فعال بوده و به دلیل وضعیت بد سالن و صندلی و پرده و دستگاه آپارات تعطیل شده و در حالا حاضر اگرچه مالکیت قطعی آن برای حوزه هنری است اما به دلیل اختلاف در مالکیت محل سینما و مختومه نشدن پرونده حقوقی آن، در لیست طرح بازسازی امسال موسسه ذکر نشده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که اولین سینمای کشور در رشت و انزلی بوده و با توجه به پتانسیل فرهنگی بسیار بالای مردم در این استان، دریغ است که شهر مدرنی مانند رشت از نعمت سینما محروم باشد و حوزه هنری با دقت نظر به این ضرورت با شهرداری و شورای شهر رشت و انزلی و لاهیجان و رضوان شهر وارد مذاکره شدیم و زمین و ساختمان نیمه کاری برای احداث سینما گرفته‌ایم.

کاروان کش درباره جزئیات موقعیت جغرافیایی این سینماها گفت: در انزلی زمینی در ورودی شهر با مساحت بیش از 500 متر گرفته‌ایم، که در مرحله بازدید و نقشه‌های اولیه است، یک هکتار زمین در ورودی شهر رشت داریم که شامل سه بخش ورزشی و تجاری و فرهنگی است که بخش فرهنگی آن توسط حوزه هنری ساخته می‌شود.

وی تکمیل کرد: در رضوان شهر هم دو زمین یکی در مجاورت ساختمان شهرداری و یکی در مجتمع توریستی ورودی رضوان شهر در محله نقشه داریم، همچنین یک مجتمع تجاری نیمه کاره اسکلت فلزی در شهر لاهیجان داریم که نقشه کشی و مراحل احداث آن در دست برنامه ریزی و مذاکره است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها