سردار مهماندار در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

صدور سه میلیون برگ جریمه معاینه فنی در تهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فاتب از صدور سه میلیون برگ جریمه معاینه فنی از ابتدای سال تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۳۸۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۷ - 19January 2020

صدور سه میلیون برگ جریمه معاینه فنی در تهرانسردار «محمدرضا مهماندار» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فاتب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران اظهار داشت: ساماندهی و برخورد با موتورسیکلت‌ها در بخش خطوط ویژه هم‌اکنون در حال اجراست و به بخش‌های دیگر هم گسترش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح آن چیزی که مهم‌تر از برخورد‌های پلیسی است، حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی است که باید بیشتر در این زمینه کار شود، گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی تنها بر عهده پلیس نیست و باید دستگاه‌های متولی در این خصوص ورود پیدا کنند.

سردار مهماندار اضافه کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی همکاری خوبی بین پلیس و معاونت اجتماعی شهرداری تهران صورت گرفته و طرحی تحت عنوان «موتورسوار خوب» در حال اجراست؛ در این طرح سعی شده نکاتی که از لحاظ ایمنی و انضباطی مهم هستند در بیلبور‌دهای تبلیغاتی شهری نصب شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فاتب با بیان اینکه کار‌های صورت گرفته خوب است، اما کافی نیست، گفت: باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی ورود پیدا کنند.

وی گفت: در طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران توجه ما بیشتر بر موضوعات آموزشی و فرهنگی است و ما به دنبال برخورد با موتورسواران نیستیم.

سردار مهماندار افزود: با راکبین موتورسواری که رفتار پرخطر داشته باشند، برخورد و موتورسیکلت آن‌ها توقیف خواهد شد که برای ترخیص باید دوره‌های آموزشی پلیس را طی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فاتب همچنین درباره برخورد با خودرو‌های دودزا گفت: این موضوع در دستور کار پلیس قرار دارد و در پاییز امسال به بیش از سه هزار خودرو پلاک تعمیری داده شد.

وی در خصوص معاینه فنی خودرو‌ها افزود: از ابتدای سال بالغ بر سه میلیون برگ جریمه معاینه فنی صادر شده است.

سردار مهماندار با اشاره به طرح کاهش آلودگی هوا در تهران گفت: هر طرحی که اجرا می‌شود، یک‌سری نواقص و ایرادات خواهد داشت که در این طرح هم این نواقص وجود دارد که در حال برطرف کردن آن‌ها با همکاری شهرداری تهران هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار