صنعتگر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عده‌ای گفتند چرا از شهید سلیمانی خواندی؟/ تلاش کردم در شأن سردار بخوانم

خواننده قطعه «قاسم هنوز زنده است» به حواشی تولید این قطعه موسیقی پرداخت و گفت: برخی‌ها گفتند چرا از شهید سلیمانی خوانده‌ای و من می‌گویم کسی نباید برایم تکلیف تعیین کند و تلاش کردم یک اثر در شأن سردار بخوانم.
کد خبر: ۳۸۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵ - 21January 2020

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، خبر شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده رشید نیروی قدس سپاه در 13 دی، ایران را در بهت فرو برود. هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب دست به‌کار شدند و بسیاری‌ دل‌نوشته و عرض تسلیت‌هایی را در صفحات شخصی خود تقدیم به این یادگار دوران دفاع مقدس کردند. در همان روزهای ابتدایی شب شعرهای مختلف برگزار شد و در همین شب شعرها بود که «میلاد عرفان‌پور» سروده‌ای را در رثای سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی خواند.

کمی بعدتر شاهد پخش یک قطعه موسیقی با همین شعر زیبا بودیم که از رسانه‌های مختلف و شبکه‌های تلویزیونی تکرار می‌شد که با صدای «غلامرضا صنعتگر» تولید شده بود. این موسیقی که «قاسم هنوز زنده‌ است» نام دارد، خیلی زود مورد اقبال مردم قرار گرفت و بسیاری با آن ارتباط برقرار کردند.

پرداختن به این قطعه موسیقی و حال و هوای خواننده آن در ایام تولید بهانه‌ای شد تا با «غلامرضا صنعتگر» گفت‌وگویی را انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید؛

دفاع‌پرس: آقای صنعتگر خبر شهادت آقای سلیمانی را از کجا شنیدید؟

صبح خیلی زود از طریق دوستان نزدیکم شنیدم. حقیقتاً نمی‌خواستم باور کنم ولی این خبر تلخ را کسی داده بوده که منبع موثقی بود.

دفاع‌پرس: حس و حالتان پس از شنیدن این خبر چطور بود؟

خیلی منقلب و متاثر شدم؛ یک حالت شوک‌زده.

عده‌ای گفتند چرا از شهید سلیمانی خواندی؟/ تلاش کردم در شان سردار بخوانم

دفاع‌پرس: شناخت شما نسبت به سردار سلیمانی چقدر بود؟

چندسالی بود که از ایشان شناخت پیدا کرده بودم و با شخصیت‌شان آشنا شده بودم.

دفاع‌پرس: به عنوان یک هنرمند چقدر به ایشان به عنوان یک بازوی امنیتی کشور تکیه داشتید و فکر می‌کردید ایشان چقدر برای کشور مهم است؟

بنده واقعاَ ته دلم با وجود ایشان قرص بود. درست است که اول و آخر هر چیزی خداست، ولی بعد از توکل بر خدا با تمام وجود به صلابت، شجاعت و مردانگی، شرف، غیرت و وطن‌دوستی ایشان ایمان داشتم.

دفاع‌پرس: بازخورد خبر شهادت شهید سلیمانی در بین نزدیکان و خانواده شما و دوستان چطور بود؟ آیا نزدیکان از این خبر متاثر شده بودند؟

اطرافیان و خانواده ما نیز مثل اکثریت مردم ناراحت و غمگین شده بودند. هر ایرانی شجاع و میهن‌دوستی باید از شنیدن این خبر ناراحت می‌شد. مگر می‌شود قهرمان ملی کشوری بخاطر مردم سرزمین‌اش شهید شود و کسی ناراحت نباشد!

دفاع‌پرس: شما قطعه‌ای به نام «قاسم هنوز زنده است» اجرا کردید که طی این روزها بارها از رسانه‌های مختلف پخش و تکرار شده است، چه شد این کار را خواندید؟ پیشنهاد کار را چه کسی به شما داد؟

از طرف حوزه هنری به بنده زنگ زدند و پیشنهاد خواندن این قطعه را داشتند که من هم با افتخار و از سر ارادت خواندم. تنها کاری که بعنوان یک خواننده می‌توانستم انجام دهم را انجام دادم.

دفاع‌پرس: این کار را چه زمانی تولید کردید و چقدر طول کشید؟

این قطعه کار به‌سرعت پس از شهادت سردار سلیمانی سروده شد و ما از ساعت تقریبا ۹ صبح شروع کردیم و تا آخر شب سخت کار کردیم که به لطف خدا خروجی خوبی از هم از این اثر بوجود آمد.

دفاع‌پرس: حس و حالتان در خواندن کار چطور بود؟

در موقع تولید کار تمام تمرکز و تلاش‌ام این بود که اثری فاخر شود که در شأن سردار باشد.

دفاع‌پرس: شعر این قطعه را میلاد عرفان‌پور سروده است، نظرتان درخصوص شعر چیست؟ چقدر تحت تاثیر شعر قرار گرفتید و خودتان چقدر این شعر را دوست داشتید و نهایتا پایان کار را چگونه دیدید و چقدر این قطعه موسیقی را خودتان شخصا دوست دارید؟

جناب آقای میلاد عرفان پور شاعر و ترانه‌سرای توانمند و باسوادی هستند و کسانی که دستی در این حوزه دارند و اصول کار را می‌شناسند کاملا متوجه می‌شوند که ایشان ترانه‌سرای توانایی است.

اگر دقت کنید ترانه این کار روایی سروده شده و کل کار تصویر دارد. هرکسی که نسبت به سردار شناخت داشته باشد می‌داند شاعر به درستی سردار قاسم سلیمانی را توصیف کرده است. بنده نیز بعنوان یک ایرانی با مجموعه موسیقی ارتباط قلبی برقرار کردم.

عده‌ای گفتند چرا از شهید سلیمانی خواندی؟/ تلاش کردم در شان سردار بخوانم

دفاع‌پرس: بازخورد این قطعه موسیقی از سمت مردم چطور بوده است، آیا تاکنون بازخوردی داشته‌اید؟

بازخوردهای بسیار زیادی داشتم و غالبا تشکر کردند که من این کار را خواندم. عده خیلی کمی هم بودند که بخاطر اینکه ارادت بسیار زیادی به سردار داشتند، گفتند چرا گفته‌اید قاسم و نباید اسم ایشان را بدون عناوین می‌گفتید که جا دارد بگویم اولا من شاعر نبودم و در وهله بعد شعر با نثر فرق دارد و توجه به وزن‌ها خیلی مهم است و در آخر شهید سردار سلیمانی فرزند ایران است و متعلق به همه است و این صمیمیت بخاطر ارادت وافر ماست. عده‌ای هم گفتند چرا خواندی؟ که من برای این افراد نخواندم و همانطور که من به ایدئولوژی و تفکر و دیدگاه کسی کار ندارم کسی هم نباید برای من تکلیف تعیین کند.

دفاع‌پرس: اساساً به بازخوردهای مردم توجه می‌کنید؟

قطعا بازخورد مردم برای من و سایر هنرمندان خیلی مهم است چون ما برای مردم کار می‌کنیم و بدون مردم، هیچ نیستیم.

دفاع‌پرس: دوست داریم حرف پایانی شما را بشنویم.

ضمن تشکر از شما و همکارانتان از مردم فهیم و نجیب و شریف سرزمینم بخاطر مهربانی‌ها و صبور‌هایشان بعنوان یک هنرمند تشکر می‌کنم و دوست دارم همه ما سواد رسانه‌ای‌ خود را ارتقا دهیم تا اسیر فضاسازی‌ها نشویم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها