ابوالفتح:

آمریکا صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته است

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به واکنش‌های ضد ترامپ در قضیه ترور سپهبد سلیمانی گفت: آمریکا صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۳۸۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ - 20January 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «امیرعلی ابوالفتح» در تبیین و تعریف «تروریسم دولتی» در گفت‌گو با رادیو «گفتگو» اظهار داشت: تروریسم دولتی روندی است خشونت‌بار برای دستیابی به یک هدف سیاسی که توسط یک دولت رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: بین کشور‌ها تعریف واحدی در مورد تروریسم وجود ندارد. همچنین بر سر مصادیق این امر نیز اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.

ابوالفتح با بیان اینکه بسیاری کشور‌ها مخالفان خود را تروریست معرفی می‌کنند و با آن‌ها برخوردی قهرآمیز دارند، تصریح کرد: خطر زمانی شروع می‌شود که هر کشوری فهرستی جداگانه داشته باشد و خود را در مسند قاضی قرار دهد و برای خود حقی جهت قتل دیگران قائل باشد.

وی ادامه داد: در این میان قوانین بین‌الملل کنار رفته و هرج و مرج ایجاد می‌شود؛ مثلا آمریکا به راحتی دست به اقدامی تروریستی می‌زند و بیش از هر کشوری صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته است.

ابوالفتح ادامه داد: در این رابطه دو واکنش متفاوت در نظام بین‌الملل و آمریکا مشاهده کردیم. طرفداران ترامپ و آمریکا و متحدان این کشور بر اساس روایت آمریکایی دست به قضاوت زدند، گرچه شهید سلیمانی نقش پر رنگی در مقابله با تروریست‌های داعشی داشت.

وی افزود: در طرف مقابل و از سوی جریان‌های مقاومت، سازمان‌های مدافع حقوق بشر و سازمان‌های ضد جنگ و نیز فعالین سیاسی و اجتماعی واکنشی شدید نسبت به این قضیه داشتند و اقدام ماجراجویانه ترامپ را منجر به، به پرتگاه کشیده شدن منطقه دانستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار