با مشارکت بسیج برگزار می‌شود؛

خزان ارغوان در فرهنگسرای ابن سینا

نمایش آیینی «خزان ارغوان» برای سومین سال متوالی در ایام فاطمیه از ۱ تا ۱۰ بهمن‌ماه در فرهنگسرای ابن سینا اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۸۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ - 20January 2020

خزان ارغوان در فرهنگسرای ابن سینابه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) نمایش آیینی «خزان ارغوان» از یکم تا دهم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ابن سینا با همکاری این فرهنگسرا، سازمان هنری رسانه‌ای اوج، بسیج و هنرنمایی گروه نمایشی «خزان ارغوان» با نذر فرهنگی به صورت رایگان در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ به روی صحنه خواهد رفت.

«خزان ارغوان» نمایشی است آیینی در رثای حضرت زهرا (س) و سومین سالی است که اجرا می‌شود. قرار است در این نمایش گوشه‌هایی از ماجرای شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) با زبان هنر بازآفرینی شود. مخاطبان خزان ارغوان، از دوران رحلت پیامبر اسلام (ص) به‌عنوان نقطه آغازین نمایش، نظاره‌گر این اثر خواهند بود و پس از مشاهده چند پرده نمایشی که نشان‌دهنده اوضاع و احوال مدینه در روز‌های پس از رحلت رسول خداست، به ماجرای فدک و حمله به خانه امیرالمومنین (ع) می‌رسند.

«خزان ارغوان» امسال هشت پرده‌ نمایشی تحت عناوین برزخ خلیفه‌ اول و دوم، میدان‌گاه مدینه، مناظره فدک، دورهمی خلیفه اول و دوم با یاران‌شان، حمله به خانه‌ وحی، خلوت امام حسن و امام حسین علیهم السلام، تشییع حضرت زهرا (س) و قبرستان مدینه را به تصویر می‌کشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار