سخنگوی وزارت امور خارجه:

عدم حضور ظریف در اجلاس «داووس» فرصت گفت‌وگو را از بین برد

«سیدعباس موسوی» گفت: متاسفانه، تغییر یک‌طرفه از جانب مجمع جهانی اقتصاد در برنامه‌ریزی که دو طرف بر سر آن توافق کرده بودند (شاید برای رسیدن به همین هدف)، مانع از حضور دکتر ظریف شد. یک فرصت برای گفت‌وگو از دست رفت.
کد خبر: ۳۸۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ - 20January 2020

عدم حضور ظریف در اجلاس «داووس»، فرصت گفت‌وگو را از بین بردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر، در واکنش به عدم حضور «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در نشست «داووس»، نوشت: با توجه به دعوت رسمی و شخصی انجام شده از دکتر ظریف، ایشان کاملا آمادگی داشتند تا امسال در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس شرکت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه، تغییر یک‌طرفه از جانب مجمع جهانی اقتصاد در برنامه‌ریزی که دو طرف بر سر آن توافق کرده بودند (شاید برای رسیدن به همین هدف)، مانع از حضور دکتر ظریف شد. یک فرصت برای گفت‌وگو از دست رفت.

بنا بر این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران گفته بود که به رغم برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محمدجواد ظریف در نشست داووس شرکت نخواهد کرد.

پیش از این نیز آمریکایی‌ها با کارشکنی در فرآیند صدور روادید برای ظریف، مانع از حضور وی در نشست شورای امنیت که به پیشنهاد ویتنام برگزار شده بود، شدند.

به نظر می‌رسد که آمریکا تلاش می‌کند با ایجاد مانع برای ظریف، از حضور و سخنرانی وی در مجامع جهانی جلوگیری کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها