یادداشت/

بازی کثیف به شیوه‌ی AFC

بازی روانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا با این ادعا که ایران برای تیم‌های آسیایی امن نیست، آغاز کرده؛ یک ادعای واهی است، که آبشخور چنین ادعایی با دست‌های پشت پرده‌ی سعودی‌ها هم واضح و مبرهن است.
کد خبر: ۳۸۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۴ - 22January 2020

بازی کثیف به شیوه‌ی ای. اف سیگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- میثم بشیرنژاد؛ «امتیاز میزبانی از تیم‌های ایرانی در آسیا گرفته شد.» این خبری بود که چند روز است، جزو خبرهای مهم مطبوعات و خبرگزاری‌های رسمی در ایران و آسیاست، بازی روانی که‌ کنفدراسیون معلوم الحال برای تحریم کردن تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران آغاز کرده، نشان‌دهنده ترس آن‌ها و یک ادعای واهی است، که آبشخور چنین ادعایی هم با دست‌های پشت پرده‌ی سعودی‌ها واضح و مبرهن است.

این نخستین باری نیست که کنفدراسیون فوتبال آسیا به بهانه  ورزش و فوتبال، ایران را از میزبانی مسابقات ورزشی محروم می‌کند در چند سال اخیر AFC یا کنفدراسیون فوتبال آسیا امتیاز میزبانی را از تیم‌های ایرانی در رویارویی با تیم‌های عربستانی گرفته است. بار‌ها شانس موفقیت بازیکنان ایرانی را در مقابل رقیبان برای تصاحب توپ طلا از بازیکنان ما گرفته‌اند! به طوری که در چند سال اخیر یک بازیکن ملی پوش ایرانی همانند علیرضا بیرانوند، حداقل شانس بالایی برای یکبار بردن توپ طلا را داشته است، اما با لابی‌های سیاسی این شانس از او گرفته شد. همین یکماه پیش در حالیکه اکرم عفیف رقیب قطری او غایب مراسم پایانی بهترین‌های فوتبال آسیا بود، اما در حرکتی منحصر به فرد رییس کنفدراسیون آسیا جایزه را با خود به قطر برد و در آنجا شیخ سلمان با دشداشه، لبخند ملیحی نثار دوربین‌های تلویزیون کرد و جایزه مرد آسیا را به این بازیکن متوسط داد.

کنفدراسیون آسیا سال‌هاست نشان داده که تحت تاثیر دلار‌های نفتی است و تمام مسئولان و کارشناسان آن فرسنگ‌ها از انصاف و کار کارشناسی به دورند.‌ ای. اف. سی، انگار منتظر کوچکترین جرقه و اتفاقی است که در بوق و کرنا بدمد و به اصطلاح از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. آب گل آلودی که نتیجه ندانم‌کاری و اختیار از کف دادن‌های آن‌ها و غش کردن به نفع قدرت‌های غربی است. عربستان سعودی و برخی کشور‌های عربی که خود در سال‌های اخیر باعث و بانی ناامنی در منطقه بوده‌اند، خود اینها باعث رشد قارچ‌گونه و حیات داعش و تکفیری‌ها با تزریق دلار‌های نفتی شدند، حالا بازی کثیفی در منطقه علیه ایران آغاز کرده‌اند. گویا حماسه حضور مردم ایران در مراسم باشکوه تشییع سردار با غیرت ایرانی، سپهبد شهید قاسم سلیمانی آن‌ها را بدجور آزار داده است، حاج قاسمی که نگذاشت آب خنک از گلوی داعش و داعشیان به راحتی پایین برود و هیمنه آنها را درهم شکست. 

دست‌های آلوده در مجموعه معلوم الحال‌ «ای. اف. سی» واضح و مبرهن است. از انتخاب داور‌های فوتبال گرفته که در حساسترین مسابقات نتیجه را به نفع رقیب‌های تیم ملی فوتبال و تیم‌های باشگاه‌های ایرانی سوت زده‌اند تا محرومیت‌های گاه و بیگاه و جریمه‌هایی که ترازوی عدالت شرمنده آن‌ها بوده است.

دست‌های پشت پرده‌ی (ای. اف. سی) حالا رو شده است و دیگر حدس و گمان نیست. کما اینکه بیشترین مانور محرومیت  باشگاه‌های ایرانی و تیم ملی فوتبال از خبرنگاران عربستانی در این چند روزه مخابره شده است. آبشخور توطئه‌های پیدا و پنهان آل سعود و ائتلاف آن‌ها برای خدشه‌دار کردن ایران و ایرانی جای هیچ گونه اغماضی باقی نگذاشته است. باید گفت یک انتقام سخت‌ ای. اف. سی به ملت ایران بدهکار است. در این رابطه حقوقدان‌های بین‌المللی ما باید ورود کنند و حقانیت ما را اثبات کنند.

«مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش در آخرین اظهار نظر خود با بیان اینکه فشار‌هایی که امروز به کشور وارد می‌شود، به خاطر شرایط سیاسی است، گفت: «ناعادلانه‌ترین تحریم‌های ٤١ سال گذشته به کشور وارد شده است، هیچ‌گاه تا این حد تحت تحریم سیاسی و اقتصادی نبودیم. فشار‌های سیاسی در آینده گسترش هم خواهد یافت. وی با تاکید بر اینکه عرصه ورزش هم متاثر از این فشار‌ها خواهد بود، معتقد است: یک جنگ واقعی میان ما و جبهه آمریکا وجود دارد. این کشور از ضربه زدن به ایران با استفاده از تمام ابزار‌ها پرهیز نمی‌کند».

باید گفت که عدم امنیت و تامین جان میهمانان خارجی در ایران یک بهانه واهی و بی‌اساس در راستای مقاصد و منافع دشمنان ایران اسلامی است، که مسئولان AFC مثل همیشه خوش خدمتی خود را به اربابانشان نشان دهند، هر چند نیک می‌دانند که ایران در قلب خاورمیانه امن‌ترین و آرام‌ترین کشور است و به گفته تمام مربیان خارجی که در ایران بوده‌اند واقعیت چیزی غیر از آن است که رسانه‌های غربی از داخل ایران نشان می‌دهند. امروز کمی تامل و تفکر لازم است که گویا مسئولان AFC با آن بیگانه هستند. 

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها