صالحی در همایش «نسل آفتاب»:

سخنان رهبری در نماز جمعه تاریخی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه هفته گذشته، گفت: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خط مقدم جهاد علمی هستند؛ چراکه مقدمه قوی شدن، دانایی است، بنابراین باید دانا و در نهایت قوی شویم.
کد خبر: ۳۸۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 21January 2020

باید دانا شویم تا قوی شویم/ سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تاریخی بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در همایش «نسل آفتاب» ویژه پاسداشت چهلمین سالگرد تاسیس انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تجربه نهادی انقلاب اسلامی ایران بودند.

وی به کارکرد این انجمن‌ها در دهه اول انقلاب اشاره کرد و گفت: در این دهه انجمن‌ها چند کارکرد مشهود و چشم‌گیر داشتند. کنش‌گر فعال سیاسی بودن نخستین ویژگی این انجمن در جبهه انقلاب بود. این‌گونه نبود که شرایط دهه اول انقلاب، شرایط آرام و عادی باشد بلکه شرایط پرتنشی در فضای اجتماعی وجود داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جریانات سیاسی مختلف در فضای کشور فعال بودند و محیط دانش آموزی نیز بسیار پرتلاطم بود و شاهد تفاوت، تنش‌ها و تعرض‌های شدید بودیم. انجمن‌های دانش آموزی خط مقدم صیانت از انقلاب در مقابل لیبرال‌ها، منافقین، مارکسیست‌ها و چپ‌ها بود.

صالحی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را پایگاه جریان انقلاب در مقابل جریان‌های معارض دانست و تصریح کرد: در سال‌های ۵۷ تا ۶۰ انجمن‌های اسلامی دانش آموزان سپر صیانتی و مقاومتی انقلاب در مدارس بودند که خاطرات زیادی درخصوص آن وجود دارد.

وی به ویژگی دوم انجمن‌های دانش آموزان پرداخت و افزود: انجمن‌های اسلامی دانش آموزان پل ارتباطی مدرسه و جبهه بودند چراکه کانون‌های متنوع در مدرسه شکل نگرفته بود و فضای معرفت آفرینی و سازماندهی برای جبهه‌ها در مدارس شکل می‌گرفت. تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموزی و بسیج ۲۰ میلیونی بخش مهمی از پایگاه آن با انجمن اسلامی مدارس بود، بیشی از نیمی از شهدا عضو انجمن‌ها بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نوعی یادگیری و تقویت مهارت‌های فردی در یک سازماندهی بعد از انقلاب در انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شکل می‌گرفت چراکه نظام شاهنشاهی برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌هایی نامتناسب با فرهنگ دینی ما برای دانش آموزان داشت و انجمن‌ها این رویکرد به رویکرد دینی تغییر دادند.

صالحی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه هفته گذشته را یک سخنانی تاریخی دانست و افزود: انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خط مقدم جهاد علمی هستند چراکه مقدمه قوی شدن، دانایی است لذا باید دانا شویم تا قوی شویم.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار