یادداشت/ جبار آذرین

نادیده‌ها و ناشنیده‌های سیل و سیل‌زدگان در مستند «سیل‌بند»

یک منتقد سینما در یادداشتی در خصوص مستند «سیل‌بند» نوشت: سیل‌بند، تصویری هوشمندانه، تاثیرگذار و هنرمندانه ازسیل و سیل‌زدگان و حماسه ملی و جهانی همیاری و همدلی باسیل‌زدگان و یاری‌خواهان است.
کد خبر: ۳۸۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ - 21January 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «جبار آذرین» منقد سینما در یادداشتی نوشت: شبکه سه سیما با پخش مستند حرفه‌ای «سیل‌بند» ساخته جسورانه محمد دیندار، پژوهشگر، نویسنده، منتقد و مستندساز آثار متفاوت و استراتژیک درباره رخدادهای مهم اجتماعی و رویدادهای طبیعی، مخاطبان خود را به تماشای ابعاد گوناگون حادثه سیل و اوضاع سیل‌زدگان، کوتاهی‌ها، غفلت‌ها و امدادهای نهادهای مردمی کشور و یاری‌گران سیل‌زده‌ها که پیش‌تر با این گستردگی و نگاه تحلیلی از تلویزیون به نمایش درنیامده بود، نشاند.

سیل‌بند، افزون بر مضمون و محتوای متعهدانه و مردمی و نگرش آسیب‌شناسانه به پدیده تلخ سیل در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان، از ساختار هنری و فرمی منطبق با موضوع مستند، تصویربرداری فوق‌العاده و موسیقی و نگاه پژوهش‌محور برخوردار است.

نادیده‌ها و ناشنیده‌های سیل وسیل زدگان در مستند «سیل بند»

در این مستند تاثیرگذار، فیلمساز در گفت‌وگویی چالشی با برخی مسوولان درگیر و امدادرسان سیل‌زدگان، در کنار ارائه تصاویر مناسب، از زوایای مختلف به علل بروز و وقوع سیل، پیشگیری‌ها، مدیریت‌ها، همکاری‌ها و کاستی‌ها و یاری‌های مردم پرداخته است.

حضور مدیران و نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در کنار بسیجیان و مردم نقاط مختلف کشور و جوانمردانی که از کشورهای لبنان، سوریه و عراق و افغانستان برای یاری سیل‌زدگان استان‌های سیل‌زده آمده بودند و همچنین حضور سردار ملی، شهید دلاور «حاج قاسم سلیمانی» که به حضور بیشتر و قوی‌تر امدادرسان‌ها انجامید و کوشش‌ها و همت‌های مردم کشور در یاری سیل‌زدگان، تصاویری حماسی خلق کرده بود.

نادیده‌ها و ناشنیده‌های سیل وسیل زدگان در مستند «سیل بند»

این مستندروشنگر و هشدار دهنده با سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت وجود آمادگی و امکانات، تجهیزات و مدیریت و پیشگیری بهنگام و مقابله به موقع، همراه تصاویری از مهار سیل با ایجاد سیل‌بندها به پایان رسید. سیل‌بند، تصویری هوشمندانه، تاثیرگذار و هنرمندانه ازسیل و سیل‌زدگان و حماسه ملی و جهانی همیاری و همدلی با سیل‌زدگان و یاری‌خواهان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها