در دهه فجر؛

سریال شهید اندرزگو روی آنتن می‌رود

زندگی عالم مبارز شهید علی اندرزگو امسال در قالب یک سریال سیزده قسمتی برای دهه‌ی فجر روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۳۸۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ - 22January 2020

سریال شهید اندرزگو امسال روی آنتن می‌رودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، تلویزیون در ساختن و پرداختن به سریال‌ها و تله فیلم‌هایی با موضوعات تاریخی هرگز دریغ نکرده است. چه موضوعات تاریخی مربوط به تاریخ صدر اسلام باشد و چه مربوط به تاریخ معاصر کشورمان باشد، در هر صورت بنا به عملکردی که از تلویزیون در چهار دهه‌ی گذشته دیده شده، همواره موضوعات تاریخی در «گروه الف» برنامه‌های تلویزیونی جایگاه ویژه‌ی خود را دارند. سربداران، امام علی، عمارت فرنگی و معمای شاه چهار نمونه‌ی شاخص از چهار دهه سریال‌سازی تاریخی پس از انقلاب هستند.

یکی دو سالی است که زمزمه‌های ساخت زندگی شهید اندرزگو به گوش می‌رسد. شهید اندرزگو روحانی مبارزی بود که در طول سال‌های پیش از انقلاب به مبارزه با حکومت شاه می‌پرداخت در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نداشت.

سابقه‌ی مبارزاتی شهید اندرزگو از سال 1342 همزمان با قیام پانزده خرداد شروع شد. شهید اندرزگو به ندای امامش لبیک گفت و مبارزه‌ای جانانه آغاز کرد. کتابی هم به عنوان هدیه از امام (ره) دریافت کرد.

سوابق مبارزاتی شهید اندرزگو باعث شد تا بار‌ها توسط ساواک بازداشت شود. وی برای ملاقات با امام به عراق رفت، اما برای عدم اطلاع ساواک مخفیانه به ایران بازگشت و همچنان به مبارزاتش ادامه داد و نهایتا در روز دوم شهریور سال1357 توسط ساواک به شهادت رسید. زندگی این عالم مبارز امسال در قالب یک سریال سیزده قسمتی برای دهه‌ی فجر روی آنتن می‌رود. حسین تراب نژاد نویسندگی و رضا جودی تهیه کنندگی این اثر را بر عهده داشته اند.

گفتنی است در فیلم سینمایی تیرباران به کارگردانی علی اصغر شادروان محصول سال شصت و پنج نیز گوشه‌هایی از زندگی پر از درس و عبرت شهید اندرزگو روایت شده بود.

به گزارش دفاع‌پرس، هنوز جزئیاتی از عوامل و از جمله بازیگران و... فیلم شهید اندرزگو که قرار است به زودی و در دهه فجر پخش شود، منشر نشده است. 

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار