یک عضو هیات انتخاب جشنواره «مهر مادر» عنوان کرد؛

روایت مادران شهدا موضوع فیلم‌های متقاضی در جشنواره است

عضو هیات انتخاب فیلم های جشنواره «مهر مادر» گفت: روایت مادران شهدای گمنام و مدافعین حرم دغدغه اغلب فیلم‌های متقاضی جشنواره «مهر مادر»است.
کد خبر: ۳۸۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ - 22January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدجواد كاسه‌ساز» مدیرتولید، برنامه‌ریز، نویسنده و کارگردان سینما اظهار داشت: جشنواره مهر مادر بازخورد بسیار خوبی به همراه داشته است چرا که اهداف آن، همسو با روح فرهنگ و اخلاق جامعه و مردم است. به نظرم جای چنین جشنواره ای در کشور خالی بود. امیدوارم که هر سال پربارتر و جریان سازتر برپا شود.

وی ادامه داد: جشنواره های دولتی که با بودجه های دولتی برپا می‌شوند عموما، سفارشی و در جهت منافع خاصی هستند و هنرمندان به سختی می توانند افکار و سلیقه های مستقل شان را به نمایش بگذارند، اما جشنواره های مستقل و خصوصی مانند: مهر مادر به می‌توانند شفاف تر و صادقانه تر ویترین جامعه‌ای باشند و حتی، رقیب خوبی برای جشنواره های دولتی.

کاسه ساز عنوان کرد: با رشد شتابناک تکنولوژی و نیاز نظام سرمایه داری، دنیا در حال فراموش کردن روابط انسانی و عاطفی است و هر روز احساسات و عواطف در چرخه صنعت خرد و کمرنگ می شود برپایی چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نگاه تیزبین هنرمندان را به این مقوله جلب نماید علی الخصوص جایگاه ویژه مادر.

وی اضافه کرد: مادر در همه جای دنیا سمبل مهر، عاطفه، گذشت و فداکاری است و موضوع مادر همیشه پرمخاطب ترین موضوع‌های روز دنیا است اینگونه جشنواره‌ها می‌توانند جایگاه مادر را به صورت ویژه به مخاطب منتقل نمایند.

این نویسنده و کارگردان سینما بر این باور است بر پایی چنین جشنواره ای قطعا، به تقویت بنیان های فرهنگی کمک می کند، آن چیزی که این جشنواره ‌را از سایر جشنواره ها متمایز کرده وجود کلمه مقدس مادر و مهر مادری است. غرب سال ها تلاش کرده از زن به عنوان یک کالای مصرفی استفاده نماید این گونه حرکت های فرهنگی می تواند ویترین خوبی از پاکی، صداقت و مهربانی مادران باشند و با استمرار آن بسیار موافق هستم.

عضو هیات انتخاب فیلم های جشنواره «مهر مادر» در خصوص ارزیابی فیلم های رسیده به این رویداد فرهنگی هنری گفت: سطح آثار بسیار خوب بود. هنرمندان و سازندگان بسیار خوب موضوع جشنواره را رصد کرده اند، آثاری که دیدم بسیار حرفه ای ساخته شده و برخی هم آماتور و تجربی بودند، خوشبختانه تنوع موضوع هم بسیار زیاد بود، از مادران شهدای گمنام تا مادران اسیر اعتیاد در میان آثار دیده می شود، اما بیشترین موضوع و دغدغه اثار روایت مادران شهدا مخصوصا شهدای گمنام و موضوع مدافعین حرم بوده است.

نخستین جشنواره فرهنگی هنری «مهر مادر» به دبیری عبدالستار کاکایی 26 بهمن ماه همزمان با سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار