برگزاری هفته فیلم مقاومت با حضور آثار سینمای ایران در تونس

گردهمایی هفته فیلم مقاومت با حضور سینماگران کشورهای مختلف و آثار سینمای ایران در تونس برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ - 22January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، هفته فیلم مقاومت با حضور نمایندگان سینمایی کشورهای مختلف از 20 تا 26 دی در کشور تونس آغاز شده و تا روز جمعه چهار بهمن ادامه می‌یابد.

محمد خزاعی از هنرمندان و چهره‌های حوزه مقاومت درخصوص این رویداد سینمایی اظهار داشت: این هفته فیلم دومین رویداد مهم حوزه سینمایی مقاومت بعد از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به میزبانی ایران است که برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هنرمندان و سینماگرانی از کشورهای مختلف منطقه و جهان اسلام از جمله: الجزایر، تونس، ایران، لبنان، سوریه، مصر، فلسطین و در این رویداد سینمایی حضور دارند. علاوه بر هنرمندان، سفرا و رایزنان فرهنگی برخی از کشور نیز، میهمان این هفته فیلم هستند.

این تهیه کننده سینمای ایران خاطر نشان کرد: فیلم افتتاحیه این مراسم از کشور سوریه بوده است. همچنین، 15 فیلم سینمایی از کشورهای مختلف برای نمایش در این هفته فیلم پیش‌بینی شده و فیلم‌های «ابوزینب»، «ریسمانی نزدیکتر از رگ»، و «33 روز»، و ... از جمله فیلم‌های ایرانی حاضر در این هفته فیلم هستند.

خزاعی به برگزاری همزمان جلسات نقد و بررسی، کنفرانس‌های خبری، میزگردهای تخصصی و موضوعی هم در کنار برنامه نمایش فیلم این هفته فیلم اشاره کرد و افزود: برپایی این هفته‌های فیلم در راستای تقویت و گسترش دامنه تعاملات کشورهای که اهداف و آرمان‌های مشترک و نزدیک به هم دارند مهم است و شایسته است ادامه و گسترش پیدا کند.

وی تصریح کرد: هفته فیلم مقاومت تونس دومین گردهمایی بزرگ بعد از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است که با استقبال گسترده سینماگران و هنرمندان حوزه مقاومت و پایداری برگزار می‌شود و ذیل آن هنرمندان در کنار مدیران و مسئولان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دیگر کشورها به تبیین مواضع آرمانی ضد استکباری و عدالت خواهی شان می‌پردازند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها