واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

پرونده ایران به شورای امنیت برود اقدامات سخت‌تری انجام می‌دهیم

رئیس دفتر رئیس‌ جمهور گفت: در صورت ارسال پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی اقدامات سخت‌تری انجام خواهد داد.
کد خبر: ۳۸۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ - 22January 2020

پرونده ایران به شورای امنیت برود اقدامات سخت‌تری انجام می‌دهیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر پرونده جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت ارسال شود، از NPT خارج خواهیم شد، اظهار داشت: در دولت درباره این موضوع مصوبه‌ای نداشته‌ایم، این موضوع از اختیارات دولت است و باید تصمیم آن در جای دیگری گرفته شود. رئیس‌جمهور نامه‌ای به سران کشورهای ۱+۴ نوشتند و اعلام کردند که ما علاقه داریم در برجام بمانیم و آنچه تعهدات ما در برجام است، انجام می‌دهیم به شرط آنکه ۱+۴ هم به تعهدات خود در برجام وفادار باشد.

پرونده ایران به شورای امنیت برود، اقدامان سخت‌تری انجام می‌دهیم

وی افزود: بحثی مطرح شده بود مبنی بر اینکه امکان دارد آمریکایی‌ها یا برخی کشورها به دنبال برگرداندن پرونده ایران به شورای امنیت باشند که اعلام شد اگر این اقدام انجام شود، جمهوری اسلامی ایران اقدامات سخت‌تری را انجام خواهد داد از جمله خروج ازNPT.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر اروپایی‌ها بخواهند از این مسیر خارج شوند، ما هم مسیر دیگری را ادامه خواهیم داد.

این مقام مسوول در مورد انتقاداتی پیرامون نحوه احراز صلاحیت‌ها افزود: اگر رد صلاحیت‌ها بر اساس قانون باشد و کسی که تخلف کرده است، رد صلاحیت شود، دولت به هیچ‌وجه نسبت به این رد صلاحیت‌ها مطلبی ندارد.

واعظی خاطرنشان کرد: مهندسی انتخابات که نتیجه آن انتخاب گروه خاصی باشد، انتخاب همه ملت ایران نیست. صحبت دولت و آقای رئیس‌ جمهور روشن است. ما باید انتخابات حداکثری و پرشور برگزار کنیم؛ این موضوع مشکلات داخلی و بین‌المللی ما را حل می‌کند. حضور گسترده مردم در انتخابات، بسیاری از توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

افزایش سلاح‌ها در منطقه خلیج فارس، موجب افزایش صلح و آرامش نخواهد شد

وی گفت: منطقه خلیج‌ فارس، منطقه‌ای حساس است. افزایش سلاح‌ها در این منطقه، موجب افزایش صلح و آرامش نخواهد شد بلکه باعث تشنج بیشتر در این منطقه می‌شود بنابراین همواره در مذاکراتی که با اروپا داشته‌ایم، تأکید کرده‌ایم که اگر می‌خواهید منطقه خلیج‌فارس، منطقه آرامی باشد، باید خودتان را کنار بکشید و اجازه دهید کشورهای منطقه خودشان برای آرامش و صلح در منطقه تصمیم بگیرند؛ چنین اقداماتی باعث ثبات در منطقه نخواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار