حجت الاسلام رئیسی:

یزد، قطب صنعتی و معدنی کشور است

رییس قوه قضاییه گفت: یزد یکی از استان‌های قطب صنعتی و معدنی جمهوری اسلامی ایران است که در آن دین، فرهنگ و هنر به هم آمیخته و مرکزیتی برای رونق صنعت گردشگری در کشور بشمار می‌رود.
کد خبر: ۳۸۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ - 23January 2020

یزد، قطب صنعتی و معدنی کشور استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رییس قوه قضاییه روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه شهید صدوقی یزد اظهار داشت: صنعت گردشگری در این استان از جمله مواردی است که می‌تواند به عنوان اقتصاد در حوزه گردشگری فعال باشد، منشا آثار و معرفی تمدن و در خیلی موارد راهگشای بسیاری مسائل باشد.

وی با اشاره به اینکه باید به مشکلات مردم رسیدگی شود و نباید نگرانی داشته باشند، ادامه داد: در این سفر با حضور هیات همراه مسائل و مشکلات استان در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت در این سفر دیدار با نخبگان، کارآفرینان و تولیدکنندگان استان و اقشار مختلف مردم، شرکت در شورای عالی قوه قضاییه، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری و شرکت در نشست شورای اداری و نشست خبری در برنامه قرار دارد.

همچنین رییس قوه قضاییه گفت: مسائل شهرستان‌ها توسط ۱۷ هیات همراه بررسی و اقدام لازم برای استان گرفته می‌شود.

رئیسی همچنین به بهره گیری از نظر‌ها و دیدگاه‌های نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و سایر مسوولان اجرایی برای حل مسائل و توسعه استان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: یزد همواره در امور مختلف در کشور در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده و هست و نسبت به حل مسائل آن بدون نگرانی بررسی و اقدام می‌شود.

رییس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که در این سفر به برکت خون شهیدان به خصوص شهید سلیمانی بتوان اقدام‌های موثر برای مردم و کشور انجام داد.

همچنین تعدادی از معاونان و مدیران کل این قوه امروز در سفر به برخی شهرستان‌ها مسائل و مشکلات قضایی این مناطق را بررسی می‌کنند.

یزد که از لحاظ تنوع اندیس‌های معدنی دومین استان و از لحاظ صنعتی با افزون بر سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی چهارمین منطقه صنعتی کشور است در ۱۹ آبان ماه ۹۸ شاهد سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و ۱۴ نفر از معاونان و وزیران بود. میزان ذخیره قطعی مواد معدنی استان افزون بر دو میلیارد تن است.

در این سفر یک روزه حدود ۵۰۰ پروژه با اعتباری افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی تعدادی از طرح‌ها آغاز شد که بیشتر آن‌ها تا پایان کار دولت تدبیر و امید به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار