ظریف خطاب به عادل الجبیر:

کشور‌های عادی کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نمی‌کنند

ظریف خطاب به عادل الجبیر گفت: کشور‌های عادی کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نکرده و به همسایگانشان حمله نمی‌کنند.
کد خبر: ۳۸۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ - 24January 2020

کشور‌های عادی کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نمی‌کنندبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی در واکنش به اظهارات عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان عنوان کرد: «کشور‌های عادی و نرمال کشتارگاه هایشان را به کنسولگری مبدل نمی‌کنند. کشور‌های عادی به همسایگانشان حمله نمی‌کنند و باعث بروز بحران انسانی نمی‌شوند و از گفتگو سرباز نمی‌زنند.»

وی تصریح کرد: «با این وجود، ما هیچ پیش شرطی را برای گفت‌وگو تعیین نمی‌کنیم.»

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در نشست داووس عنوان کرده وقتی که ایران به عنوان یک کشور عادی عمل کند آن زمان می‌توانیم اقدام به برقراری رابطه با آن کنیم.

وی همچون گذشته ایران را به حمایت از تروریسم در منطقه و جهان متهم کرده و گفته که تهران باید از سیاست‌های ثبات‌زدا در منطقه دست بکشد.

محمدجواد ظریف روز گذشته (پنجشنبه) نیز در واکنش به اظهارات فرحان همتای سعودی خود درباره گفت‌وگوی ریاض و تهران، بار دیگر اعلام کرد که در‌های ایران همچنان برای گفت‌وگو با همسایگانش باز است.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان چهارشنبه (دوم بهمن) در گفت‌وگو با رویترز گفت که عربستان آماده گفت‌وگو با ایران است و این مسئله به ایران بستگی دارد.

وزیر خارجه دولت سعودی در این مصاحبه ادعا کرد: ایران بایستی بپذیرد که شرط هر گفت‌وگویی این است که «نمی‌تواند از طریق خشونت برنامه‌های منطقه‌ای خودش را پیش ببرد.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها