یک سریال تاریخی دیگر در راه تلویزیون؛

«جلال» به وقایع آذربایجان می‌پردازد

سریال «جلال» که در دهه فجر از شبکه اول پخش خواهد شد، به وقایعی می‌پردازد که در درازنای انقلاب اسلامی در آذربایجان بین سال‌های ۱۳۳۹ تا ۱۳۵۶ اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۳۸۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ - 25January 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ساختن و پرداختن به ابعاد و زوایای مختلف تاریخ معاصر باعث می‌شود هر روز نادیده‌های تاریخ کشورمان دیده شود و چه بهتر که این دیده شدن از طریق رسانه‌ای جذاب و گیرا به نام تلویزیون باشد.

از ابتدای سال جاری چندین سریال تاریخی روی آنتن شبکه‌های سیما رفته است؛ از «از یاد‌ها رفته» گرفته تا «گیله وا» و «حکایت‌های کمال» و «وارش».

حالا در آستانه‌ی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه‌ی فجر تلویزیون سریالی با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی ایران تهیه کرده که ابتدا قرار بود از شبکه‌ی سوم سیما پخش شود، ولی گویا  در این خصوص شبکه‌ی اول ارجحیت داشته است.

سریال «جلال» به وقایعی می‌پردازد که در درازنای انقلاب اسلامی در آذربایجان اتفاق افتاده است. «جلال» را حسن نجفی کارگردانی و مهدی کریمی تهیه کنندگی کرده اند. اتفاقات این سریال مربوط به وقایعی است که در این خطه از کشور بین سال‌های ۱۳۳۹ تا ۱۳۵۶ رخ داده و نهایتا به انقلاب اسلامی پیوند می‌خورد.

لوکیشن اصلی این سریال در دارانداش از توابع شهرستان مرند است و حمیرا ریاضی، عمار تفتی و مهران رجبی از بازیگران اصلی این سریال هستند.

به گزارش دفاع‌پرس، در قالب شبکه‌ی استانی آذربایجان شرقی تهیه و تولید شده و در طول دهه‌ی فجر امسال همزمان از شبکه‌ی اول و شبکه‌ی سهند روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/ 102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار