حجت‌الاسلام سعیدی:

مردم در انتخابات مجلس افراد انقلابی و مدافع ارزش‌های اسلامی را برگزینند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: مردم باید فردی را برای کرسی مجلس و حتی قوه مجریه برگزینند که با روحیه انقلابی لرزه بر تن دشمن اندازد و ورای جهت‌گیری‌های سیاسی هدفش دفاع از ارزش‌های اسلامی باشد.
کد خبر: ۳۸۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ - 25January 2020

مردم کسی را در انتخابات مجلس انتخاب کنند که هدفش دفاع از اسلام باشدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در همایش سالیانه مدیران ارشد روحانی نیرو‌های مسلح به تبیین چالش‌های نظام و چیستی و چرایی تدابیر مقام معظم رهبری به مسئله جایگاه رهبری و چالش‌ها، علل مدارای رهبری، چرایی و چگونگی تأیید کانداید‌ها در شورای نگهبان و سهم مردم در کارآمدی مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه پرداخت.

وی با تبیین جایگاه رهبری در مواجهه با چالش‌های نظام اظهار داشت: برای پاسخ به این مسئله و درک علل آن باید تاریخ اسلام را ورق زد و ریشه اختلافات پیامبر (ص) با ابوسفیان، امیرالمومنین حضرت علی (ع) و معاویه، مشروعه‌خواهان و مشروطه‌خواهان و حتی ریشه اختلافات آیت‌الله کاشانی و مصدق و امام خمینی (ره) و بنی صدر را بررسی کرد و دریافت که پیام رهبران الهی و دینی در یک راستا بوده است و این دیگران بوده‌اند که از خطوط و صراط مستقیم ارزش‌های اسلامی عدول کرده‌اند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در ادامه با بیان اینکه وضعیت امروز نظام اسلامی بسیار متفاوت از دوران رهبری امام خمینی (ره) است با تشریح تفاوت‌های عصر نبوی با عصر علوی، گفت: پیامبر طیب دوار بود و برای توحیدی کردن جامعه در بین مردم حضور می‌یافت و پایه‌های دین و شریعت را در جامعه اسلامی پیاده‌سازی می‌کرد، اما در عصر علوی این مردم هستند که باید در گرد امام عصر خود حاضر شوند و از او تبعیت می‌کردند.

وی کفر پنهان و آشکار را یکی دیگر از تفاوت‌های دو عصر نبوی و علوی عنوان و بیان کرد: کفر علنی و آشکار در زمان پیامبر اکرم (ص) جای خود را به کفر پنهان در زمان امیرالمونین (ع) داد و این موضوع شرایط را در زمان این امام همام بسیار دشوار و پیچیده کرد.

حجت الاسلام سعیدی همبستگی بین خواص را از تفاوت‌های دیگر دو عصر علوی و نبوی برشمرد و افزود: بعد از رحلت پیامبر خواص با تغییر رفتار خود و مطالبات و انتظارات دنیایی خود حکومت اسلامی را با چالش‌های دیگری روبه‌رو ساختند.

وی با بررسی سطوح متفاوت اختلاف و جبهه بندی نفاق در دو عصر نبوی و علوی با اشاره به دوران رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی، عنوان کرد: امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب با رژیمی روبه‌رو بود که معیار و ملاک رفتار و عملکرد آن کاملاً مشخص بود؛ اما پس از پیروزی انقلاب، امام (ره) با جبهه‌ای از نفاق مواجه بود که فقط در ظاهر موافق حکومت بودند و ظاهراً از ارزش‌های اسلام دفاع می‌کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تبیین اختلافات دو عصر نبوی و علوی با اشاره به دوران امامین انقلاب تصریح کرد: اگر تفاوت‌های دوران دو عصر صدر اسلام و همچنین رهبری امام راحل و حضرت امام خامنه‌ای به درستی تبیین می‌شد، بسیاری از سؤالات و ابهامات در خصوص جایگاه رهبری و نقش امام خامنه‌ای بروز و ظهور پیدا نمی‌کرد.

وی فشار و تحریم آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ایران، تغییر راهبرد آمریکا از نبرد سخت به نرم، تغییر راهبرد آمریکا از جنگ تمدنی به جنگ درون‌تمدنی، بروز جنگ‌های مهم منطقه‌ای، بیداری اسلامی، بحران داعش و تروریسم گسترده منطقه‌ای، متغیر‌های داخلی و تفاوت مطالبات مردمی، تغییر نسل مخاطبین، تحول سیستم ارتباطات و ظهور شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تغییر در وضعیت خواص، تغییر در وضعیت حوزه‌های علمیه و ظهور چهره‌های جدید مخالف نظام، خروج عربستان از لاک محافظه‌کارانه و مخالفت علنی با تشیع، جنگ نرم و نفوذ، فراز و فرود در موضوع هسته‌ای و تبعات آن و در نهایت سکوت خواص همراه نظام را از مهمترین تفاوت‌های عصر امام و رهبری امام خامنه‌ای برشمرد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان دلائل انعطاف رهبران دینی در شیوه حکومت خود، وضعیت و جایگاه خواص، میزان حضور مردم، میزان تهدید متوجه حاکمیت دین و شریعت، وضعیت دشمن، افکار عمومی، مصالح نظام و کشور و ساختار دموکراسی نظام را از مهمترین مؤلفه‌های تأثیرگذار در شیوه رهبری رهبران دینی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد شورای نگهبان در بررسی شرایط کاندایدا‌ها برای ورود به مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان فقط مسئول بررسی صلاحیت کاندیداد‌هاست، اما مردم می‌بایست با بصیرت، درک شرایط، توجه به روحیه انقلابی و جهادی کاندیداها، شایستگی کاندیدا‌ها را به درستی ارزیابی تا اصلح‌ترین افراد به مجلس راه پیدا کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران حیات خود لرزه بر تن نظام سلطه انداخت و درزمان شهادتش نیز منشأ آثار خیر و برکت برای نظام و جامعه اسلامی شد، گفت: مردم باید فردی را برای کرسی مجلس و حتی قوه مجریه برگزینند که با روحیه انقلابی لرزه بر تن دشمن اندازد و ورای جهت گیری‌های سیاسی هدفش دفاع از ارزش‌های اسلامی باشد.

حجت الاسلام سعیدی افزود: نیرو‌های مسلح نیز می‌بایست با رعایت چارچوب قانون در خصوص انتخابات، نقش خود را در جهت روشنگری، تبیین شاخصه‌های انقلابی و جهادی و تبیین مؤلفه‌های شایستگی یک نماینده در تراز انقلاب به خوبی ایفا کنند.

بنا بر این گزارش، گردهمایی سالیانه مدیران ارشد روحانی با حضور رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، رؤسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح و نماینده ولی فقیه در سپاه، رؤسای پیشین سازمان‌های مذکور ازجمله حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و مسئولان ارشد روحانی نیرو‌های مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار