حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حقیقت پاک ملت ایران در تشییع سپهبد «سلیمانی» بار دیگر نمایان شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نهم گفت: شهادت سپهبد سلیمانی موج عظیمی در بین مردم به وجود آورد و این ناشی از برکتی است که خدا به خون این شهید داد که یکبار دیگر چهره واقعی و اصلی مردم ما را به دنیا نشان دهد که پای کار ارزش‌ها، انقلاب اسلامی و رهبری بوده و به خادمین نظامشان دلبسته هستند.
کد خبر: ۳۸۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷ - 29January 2020

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارزیابی وقایع اخیر (شهادت سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی و...) اظهار داشت: آنچه که چند وقت اخیر پیش آمد مثل شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که شهادت ایشان برای ما و کشور بسیار سنگین بود، اما برکاتی داشت که موج عظیمی در بین مردم به وجود آورد و این ناشی از برکتی است که خدا به خون این شهید داد که یکبار دیگر چهره واقعی و اصلی مردم ما را به دنیا نشان دهد که پای کار ارزش‌ها، انقلاب اسلامی و رهبری بوده و به خادمین نظامشان دلبسته هستند.

وی افزود: البته این استقبال و حضور مردم در مراسم شهید سلیمانی قطعا چیزی نبود که دنیای غرب و آمریکا آن را می‌خواست و فکر هم نمی‌کردند شهادت سردار و همراهانش این چنین بازتاب داشته باشد و تبعا برایشان سنگین بود. از طرف دیگر با وجودی که ترامپ تهدید به زدن 52 نقطه فرهنگی ایران کرده بود، با پشتوانه حضور مردم و شجاعت سپاهیان اسلام پایگاه اصلی آنها در عراق (عین‌الاسد) مورد موشک‌باران ایران قرار گرفت و نه‌تنها نتوانستند واکنشی نشان دهند، بلکه حرف‌های جنگ‌طلبانه خود را هم پس گرفتند و صرفا به تحریم‌های بیشتر متوسل شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نهم افزود: آن‌ها تصور چنین حرکتی را در داخل کشور نمی‌کردند و به دنبال این بودند این حرکت را به شیوه‌های مختلف تحت الشعاع قرار دهند. لذا با سقوط هواپیمای اوکراینی بود که آن هم حاصل همان شیطنت‌ها و تهدید‌های آمریکا بود و در آن شرایط صددرصد آماده‌باش کشور برای تقابل با هرگونه مداخله و اقدام آمریکا علیه جمهوری اسلامی، طبیعی بود حادثه‌ای رخ دهد که البته علت و عوامل ان حادثه باید بررسی شود که ان‌شاءالله روشن‌تر و دقیق‌تر برای مردم اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم هم اگر یک نگرانی‌هایی دارند از این است که مثلا چرا به موقع اطلاع رسانی نشده است، بیان کرد: قطعا مسئولین ذی‌ربط نیاز به بررسی‌های بیشتری داشتند که به یک جمع‌بندی کامل‌تری برسند که خوشبختانه با نظارت رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شد که زودتر اطلاع‌رسانی شود و همین طور عوامل پشت صحنه، بررسی شوند که اگر در این قضایا دست ناپاکی هم در کار بوده رسوا شود.

سبحانی‌نیا افزود: در ادامه این جریانات، شاهد برخی تحرکات دشمن هستیم که برای کمرنگ کردن بازتاب حضور انقلابی مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی توطئه کردند به طوریکه در میانه برخی تحرکات ضد امنیتی سفیر انگلیس در جمع آشوبگران بازداشت می‌شود، اما در نهایت تشییع شهید سلیمانی دنیا را تکان داد.

وی با اشاره به اینکه این شیطنت‌ها و توطئه‌ها همیشگی بوده و طبیعی است، اظهار داشت: نقش سپاه در صیانت از کشور و نظام بر هیچ کس پوشیده نیست هر جایی که ضرورت و نیاز بوده سپاه مردانه وارد این معرکه‌ها شده و دفاع کرده و آثار بزرگ خدمات ارزشمند این عزیزان هم، چون سردار سلیمانی‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست. دفع شر داعش و جریان‌های وابسته به غرب و حملاتی که در گوشه و کنار کشور داشتند این‌ها همه توسط نیرو‌های دلسوز سپاه انجام شده است.

سبحانی نیا خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی عناصر وابسته و ستون پنجم هستند. آنها که هنوز هم چشمشان به کمک‌های دیگران در خارج از کشور است که در یک جمعیت هشتاد میلیونی طبیعی است که از این افراد هم باشند. دشمن به دنبال آن است که از فرصت استفاده کرده و به نهادهای تاثیرگذار ما آسیب وارد کرده و تصویر نادرستی از آن‌ها به مردم منعکس کند، اما مردم ما، خوب را از بد و حرف دلسوزانه و غیر دلسوزانه از یکدیگر خوب تشخیص می‌دهند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار