انقلابی بحرینی:

نیروهای «سپر جزیره» و داعش دو روی یک سکه هستند

یک شخصیت انقلابی بحرینی در نهمین سالروز یورش ارتش سعودی برای سرکوب اعتراضات مردمی، خواستار اتحاد تمامی گروه‌های معارض شد.
کد خبر: ۳۸۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ - 16March 2020
نیروهای «سپر جزیره» و داعش دو روی یک سکه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس در نهمین سالگرد ورود نیروهای سعودی در پوشش «نیروهای سپر جزیره» (نیروهای مشترک شورای همکاری خلیج فارس) به بحرین برای سرکوب مردم معترض در سال ۲۰۱۱، «عبدالاله الماحوزی» از فعالان انقلابی بحرین در پیامی به مردم و گروههای معارض، خواستار وحدت در برای مقابله با آنچه «محور شر» نامید، شد.

به نوشته وبگاه مرآة الجزیره او در این نامه نوشت که در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۱۱ نیروهای «سپر جزیره» با حمایت آمریکا و انگلیس و با چراغ سبز شاه بحرین وارد این کشور شدند و تمامی تلاش‌ها برای مذاکره و گفت‌و‌گو را «زیر چکمه سربازان» و «زنجیره تانک‌ها» ناکام گذاشتند.

الماحوزی ورود نیروهای سعودی به بحرین آن هم پس از ادعای مقامات منامه مبنی بر لزوم گفت‌و‌گو  را نشانه سال‌ها فریب و دروغ حکومت آل خلیفه علیه مردم دانست و گفت: «دعوت مقامات برای گفت‌و‌گو جدی نیست. منطق حکومت علیه مردم منطق تانک و سلاح و قتل و شکنجه است و هیچ منطق دیگری در کار نیست.»

این فعال بحرینی ورود نیروهای سعودی را اشغال رسمی بحرین خواند و گفت که تصمیم سیاسی در بحرین به نظر دولت ریاض وابسته است.

وی نیروهای سعودی را چهره دیگری از «داعش» دانست و گفت که این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و افزود: «کسانی که مساجد را تخریب می‌کنند و نیروهایشان وارد روستاها شده و جوانان را می‌کشند و به زنان تعرض می‌کنند و حتی قرآن را آتش می‌زنند؛ داعش عقیده تکفیری داشت و آن‌ها نیز چنین عقایدی دارند.»

الماحوزی در پایان پیام خود نوشت: «مثلث تروریستی آل خلیفه، آل سعود و آمریکا و همپیمانانش نه سال پیش علیه ما متحد شدند و همه را سرکوب کردند. در قبال این وحدت اشرار ما نیز در همه سطوح معارضان باید اتحاد داشته باشیم».

ورود نیروهای سعودی و اماراتی در قالب نیروهای «سپر جزیره» به بحرین (۱۲۰۰ نیروی سعودی و ۸۰۰ اماراتی) در حالی صورت گرفت که هدف از تشکیل این نیرو مقابله با تجاوز خارجی به هر یک از کشورهای عضو است؛ نه سرکوب اعراضات داخلی. عدم کارایی این نیرو در جریان اشغال کویت به دست صدام در سال ۱۹۹۱ موجب شک و تردید بسیاری در فلسفه وجودی سپر جزیره شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها