به ابتکار بنیاد شعر و ادبیات داستانی؛

گروهی از نویسندگان و شاعران با مردم مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان دیدار کردند

جمعی از نویسندگان و شاعران به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی با حضور در مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان، از اهالی این منطقه دلجویی کردند.
کد خبر: ۳۸۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ - 26January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جمعی از نویسندگان و شاعران به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (3 و 4 بهمن‌) با حضور در مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان، از اهالی این منطقه دلجویی کردند.

در این برنامه دو روزه، اسماعیل امینی، محمدرضا بایرامی، رضا امیرخانی، شهریار عباسی، غلامرضا طریقی و مهدی قزلی با سفر به روستاهای جنوب استان سیستان و بلوچستان همچون کلانی، اورکی، فرلان، درگان‌ها، کهیری و زرآباد با ساکنین این مناطق دیدار و گفت‌و‌گو کردند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.

گروهی از نویسندگان و شاعران با مردم مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان دیدار کردند

اهدای کتاب و نوشت‌افزار به کودکان این روستاها، از برنامه‌های گروه اعزامی بنیاد به این مناطق بود.

گفتنی است در این سفر، فرایند راه‌اندازی کتابخانه در روستای کلانی (مرزی‌ترین روستای ایران) آغاز شد.

همچنین همه کتاب‌های بخش شعر کودک و نوجوان جشنواره شعر فجر به کتابخانه بهار روستای رمین چابهار اهدا شد.

گروهی از نویسندگان و شاعران با مردم مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان دیدار کردند

یادآور می‌شود پیش از این، بنیاد شعر و ادبیات داستانی طی فراخوانی از اهالی فرهنگ، ادبیات و عموم مردم درخواست کرده بود که کتاب‌ها و اقلام فرهنگی را برای اهدا به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، به نشانی بنیاد ارسال کنند.

قرار است کتاب‌های داوری شده در جایزه ادبی جلال آل احمد و جشنواره شعر فجر، همزمان با برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر جهت توزیع در مناطق مختلف استان تحویل اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها