برهانی مرند:

حدود ۲۰ گروه نمایشی از جشنواره انصراف دادند/ سعی کردیم برای جایگزینی آثار انصرافی به فراخوان خود متعهد باشیم

دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: در مجموع حدود ۲۰ گروه نمایشی از جشنواره انصراف دادند که جدول اجراها را با مشکل مواجه کرد با این حال سعی کردیم در صورت جایگزینی گروه‌های دیگر به مولفه‌های فراخوان جشنواره متعهد باشیم.
کد خبر: ۳۸۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ - 26January 2020

عباس جهانتاب/ به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «نادر برهانی‌مرند» در نشست رسانه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در خصوص ماهیت جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: انتقادات فراوانی از سوی منتقدان به تئاتر فجر شده که بخشی از آن وارد است مانند رقابتی برگزار کردن جشنواره که امسال تنها یک بخش رقابتی در تئاتر ایران وجود خواهد شد. سعی شده که جشنواره به لحاظ کمی محدود برگزار شود‌.

وی در ادامه گفت: ۲۴۹ ثبت نام کننده در بخش رقابتی و ۵۹ ثبت نام در بخش غیررقابتی داشتیم. انتظار این بود که حضور در بخش رقابتی کمتر باشد. چرا که اکثرا در گفت‌وگوها بخش رقابتی را مذموم می‌دانستند.

دبیر جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر در ادامه بیان داشت: در بخش ملل باید گفت که حداقل ۳۰ نمایش باید حضور داشته باشند که نیمی از آن خارجی باشد تا استاندارد لازم برای برگزاری چنین بخشی رعایت شود. مضاف بر اینکه به لحاظ مالی هم در مضیقه هستیم. برای همین تصمیم گرفتیم که الزام ملل برداشته شود و گروه‌های محدودتری وارد این بخش شود. دراین بخش ۲۵ مهمان خارجی در بخش بازار تئاتر داریم.

برهانی مرند در خصوص گروه های انصراف دادن از جشنواره گفت: با توجه به اتفاقات اخیر از ۳۰ اثر در بخش رقابتی ۲۲ اثر حضور دارند و در بخش غیررقابتی از ۲۷ اثر ۱۵ اثر در بخش ملل از هفت اثر شش اثر در جشنواره اجرا خواهند داشت. و در مجموع حدود ۲۰ اثر از جشنواره انصراف دادند. همه سعی خود را کردیم که جایگزینی اگر داشته باشیم به مولفه‌های فراخوان جشنواره متعهد باشیم.

وی در حضور پژوهش تئاتر گفت: امسال نسخه دیجیتالی کتاب تاریخچه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را منتشر خواهیم کرد که شامل همه ادوار این جشنواره است. همچنین کتاب عکس، پوستر و نمایشنامه نیز منتشر خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: بخش رادیو تئاتر قرار نبود که در جشنواره حضور داشته باشد اما دوستان رادیو اصرار به برگزاری آن داشتند که بخش اعظم هزینه‌های این بخش را نیز برعهده گرفتند.

برهانی مرند در خصوص ضرورت سایت جامع جشنواره گفت: در دوره های گذشته جای خالی سایت جامع جشنواره احساس می‌شد که مشکلاتی را ایجاد می کرد. این سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی برای علاقه‌مندان طراحی شده که همه اخبار و اطلاعات جشنواره قابل دریافت هستند.

وی در ادامه گفت: سایت فروش از روز سه شنبه هشتم بهمن از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۰ برای اصحاب رسانه و از ساعت ۲۰ برای عموم مخاطبان باز خواهد شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها