حسینیان: شفافیت از ویژگی‌های خاطرات سردار محسن رفیقدوست است

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی یکی از ویژگی‌های برجسته کتاب خاطرات سردار محسن رفیقدوست را شفافیت و شبهه‌زدایی از برخی مسائل دانست.
کد خبر: ۳۸۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ - 26January 2020

حسینیان: شفافیت از ویژگی‌های خاطرات سردار محسن رفیقدوست استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از کتاب «خاطرات سردار محسن رفیقدوست» عصر امروز در مجموعه باغ کتاب تهران با حضور شخصیت‌های سیاسی و نظامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرآن مجید جهان‌بینی خداوند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دو آیه از سوره محمد(ص) بیان می‌کند و اینکه حرکت تاریخ کجا و به چه سمت و سویی ختم می‌شود. در این آیه آمده است کسانی که کفر ورزیدند و موجب انحراف از راه خدا شدند، اینان اعمالشان گم می‌شود، اما آنهایی که ایمان آوردند و به دنبال آن عمل نیکویی انجام دادند و به قرآن ایمان دارند، خداوند بدی‌های آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نابود می‌کند و حالشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سامان می‌بخشد. به خاطر اینکه آنها که کفر ورزیدند از باطل پیروی کردند و آنها که ایمان آوردند از حق تبعیت کردند. جریان حق و باطل وجود دارد و هرکه با باطل همراهی کند، خداوند اعمالش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بی‌نتیجه قرار می‌دهد و آنها که ایمان آوردند چون از حق تبعیت کرده‌اند، خداوند آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به پیروزی می‌رساند.

وی ادامه داد: یکی از نمونه‌های اینکه خداوند حق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیروز کرد و حق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موجب گرداند تا سپاه تشکیل شود، گفت: سپاه از چه عدد و رقمی آغاز به کار کرد؟ از صفر شروع کرد، اما اگر قیاسی میان تأسیس سپاه و امروز آن انجام شود، آمار مشخص می‌شود؛ یادم هست در آغاز عملیات فتح‌المبین در پادگان دوکوهه دوره می‌دیدیم، سردار محسن رضایی برای رزمندگان صحبت می‌کرد و به آنها تأکید کرد مراقب آر‌پی‌جی‌ها باشید. تا مطمئن نشدید به هدف اصابت می‌کند، نزنید. چون هر یک ۲۴ هزار تومان قیمت دارد. فرمانده سپاه نکته مهمی در سخنرانی‌اش برای رزمندگان داشت و آن دقت در زدن بود تا تجهیزات هدر نشود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: روزی که قرار بود فتح‌المبین انجام شود، گردان ما دو آر پی‌ جی‌زن داشت، هر کدام ۳ گلوله دریافت کرده بودند، ۲ ماشین نیز از ارتش برای یاری آنها آمده بود و یک موشک‌انداز، مجموعاً ۴ گلوله داشتند و تقریباً همه امکانات همین بود، اما تکیه همه به خدا بود. امروز که با آن روزها قیاس می‌شود، می‌بینیم که موشک‌های سپاه قلب ابرقدرت‌ترین کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در خاورمیانه آن هم در پایگاه عین‌الاسد به زلزله واداشته است و قدرت‌هایی که روزی با اشاره آنها جنگ شروع و فتح می‌شد، تسلیم شدند و عنوان کردند چیز مهمی اتفاق نیفتاده است، اما وقتی کاری برای خدا و در جهت حق باشد، خداوند افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از کجا به کجا می‌رساند.

حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود به خاطره‌ای از خرید موشک استینگر اشاره کرد و گفت: زمانی دادستان سیستان و بلوچستان بودم. روزی به آقای رفیقدوست زنگ زدم و گفتم موشک استینگر نیاز دارید؟ او گفت یعنی چه؟ گفتم چند نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بفرستید تا اصالت موشک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصدیق کند. پس از آن گروهی اعزام شدند و بر صحت صحبت من صحه گذاشتند. ما این موشک‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از یک گروه افغانی خریده بودیم. وقتی آقای رفیقدوست به تهران رفت باز هم به او زنگ زدم و گفتم باز هم موشک نیاز دارید؟ گفت پولش چه؟ گفتم من جور می‌کنم و جور هم کردم، اما ایشان تا به امروز پول موشک‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به من نداده است و بدهکار است. (باخنده)

وی گفت: پس از آن یک سوخو در جزیره مینو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با این موشک‌ها زدیم و پس از مدتی یک هلی‌کوپتر آمریکایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با همین موشک‌ها سرنگون کردیم. بلافاصله وزیر دفاع آمریکا در رادیوی آمریکایی اعلام کرد این فاجعه است. موشکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که ما به مجاهدین دادیم از سپاه ایران سر درآورده است.

به گفته وی، تجهیزات کنونی و پیشرفته نظامی ایران چشمگیر است. باید قدر افرادی که در آن تاثیرگذار بودند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدانیم. وقتی نام رفیقدوست می‌آید، یکی از افرادی که در صنایع موشکی ایران نقش اولیه داشت، همین آقای رفیقدوست است. جا دارد امروز به خاطر عظمتی که سپاه آفرید و توانست پوزه آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاک بمالد ما به امثال سردار شهید تهرانی‌مقدم‌ها، رفیقدوست‌ها و حاجی‌زاده‌ها افتخار کنیم و به افتخار آنها بایستیم.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرات آقای رفیقدوست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکی از آثاری دانست که نشان می‌دهد از کجا آغاز کرده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم و با اشاره به همین نکته گفت: اگر امروز سوال کنند قدرتمند‌ترین فرد جهان کیست، ما خواهیم گفت رهبر انقلاب؛ چراکه ترامپ تا نهایتاً ۵ سال دیگر رفتنی است، ولی ما رهبری داریم که با فتوا و عشق او دنیایی به حرکت درمی‌آید و بپا می‌خیزد. جا دارد در این جلسات از بنیانگذار چنین تفکری یاد کنیم. معمار انقلاب که ولایت فقیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کرد و می‌بینیم با حرف رهبر انقلاب، امروز دنیا و جوامع به حرکت واداشته می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از نمونه‌های عظمت نیروی نظامی شهادت شهید سلیمانی بود گفت: سپهبد قاسم سلیمانی مردی بود که نماد قدرت فرامنطقه‌ای و بین‌المللی است. ببینید در دنیا در مقابل ترور او چه عکس‌العملی نشان دادند. وقتی که امام فرمودند به زودی پرچم اسلام بر سر کاخ‌های سرخ و سفید به اهتزاز درمی‌آید عده‌ای مسخره می‌کردند اما امروز مطمئن باشید پوزه ابرقدرت‌ها بیشتر به خاک مالیده خواهد شد و پرچم اسلام بر سر کاخ‌های سرخ و سفید به اهتزاز در می‌آید.

وی در پایان گفت: رزمندگان،‌ سرداران و امیران نباید از گفتن خاطرات ابا کنند. این خاطرات آینده‌ساز و الهام‌بخش است و می‌تواند برد جهانی داشته باشد و انسانی که در یک کشور بیگانه از همه جا ناامید شده و فقط قدرت‌های داخلی و خارجی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بیند برای او راهگشا باشد. این خاطرات تأثیرگذار است،‌ بنابراین از همه دوستانی که در جنگ نقش داشته‌اند خواهش می‌کنم خاطرات جنگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراموش نکنند و برای نسل آینده آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باقی گذارند زیرا یکی از ویژگی‌های خاطرات آقای رفیقدوست شفافیت خاطرات است. هر شبهه‌ای که مطرح شد ایشان به خوبی پاسخ گفت و شبهه‌زدایی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها