به مناسبت سالروز شهادت ام ابیها؛

تشیع وامدار تربیت فاطمی است

درخشان بودن وجود نازنین حضرت فاطمه سلام الله علیها را می‌توان از القاب زهره و زهرا متوجه شد. راضی به رضای حق تعالی بودن آن حضرت نیز در القابی مانند راضیه و مرضیه نهفته است. صداقت و وفای آن حضرت در لقب صدیقه کبری نمایان است و پاکی و عصمتش در القابی مانند طیبه و طاهره هویداست.
کد خبر: ۳۸۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۷ - 29January 2020

تشیع وامدار تربیت فاطمی استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ به روایتی سوم جمادی الثانی سالروز شهادت دخت پیامبر است. دختری که مادر پدرش لقب گرفت. دختری که پدرش الگو و سرور همه عالمیان بوده و هست و خواهد بود. دختری که همسر شیرخدا علی مرتضی بود و مادر امام حسن و امام حسین (ع). دختری معصوم از پدری معصوم، همسر معصومی دیگر می‌شود و سرسلسله‌ی اعتصام را بنا می‌گذارند.

اگر چه مزار آن حضرت پنهان است و هنوز پس از قرن‌ها عاشقان زیارتش نائل به زیارت مزار مبارک آن حضرت نشده‌اند، اما اوالالباب و اصحاب اندیشه و تفکر با اندیشیدن و تعمق بر القاب آن حضرت و نیز نوع تربیت آن حضرت نسبت به فرزندانش و حتی القابی که به ائمه‌ی اطهار نسبت داده شده می‌توانند شاید به درک قطره‌ای از وجود آن حضرت نائل آیند. درخشان بودن وجود نازنین حضرت فاطمه (س) را می‌توان از القاب زهره و زهرا متوجه شد. راضی به رضای حق تعالی بودن آن حضرت نیز در القابی مانند راضیه و مرضیه نهفته است. صداقت و وفای آن حضرت در لقب صدیقه کبری نمایان است و پاکی و عصمتش در القابی مانند طیبه و طاهره هویداست.

اما دیگر از خصائص شخصیتی آن حضرت در ویژگی ائمه‌ی هدی و فرزندانی که هر کدام سلسله‌داران تشیع و امامت بودند، یافت می‌شود. قدرت و در عین حال آرامش وجود علی امیر‌المومنین (ع) همسر بزرگوار ام‌ابیها، صلح طلبی امام حسن مجتبی علیه‌السلام، حق جویی امام حسین علیه‌السلام، عبادت امام سجاد (ع)، علم امام محمد باقر العلوم (ع)، صدق امام جعفر صادق (ع)، کظم غیظ امام موسی کاظم(ع)، راضی به رضایت‌اللهی بودن امام علی بن موسی الرضا(ع)، جود و سخاوت امام محمد جواد علیه‌السلام، هدایتگری امام هادی (ع) و صبر امام حسن عسکری(ع) و منتظر حکم حق تعالی بودن امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف جمله در وجود نازنین آن زهرای مرضیه پیداست. خصایص شریف آن حضرت تا به آنجا پیش می‌رود که پدر بزرگوارش به وی، ام ابیها یعنی مادر پدرش لقب می‌دهند.

از پیوند خدیجه (س) و محمد صلوات الله علیهم اجمعین چنین دختری هرگز بعید نبوده است و نتیجه‌ی چنین مادری نیز دختر دیگری است که او نیز همچون مادرش مانند آفتاب وجود نازنینش درخشان است: حضرت زینب سلام الله علیها؛ شاید تنها زنی که پس از حضرت فاطمه الزهرا می‌تواند آینه‌دار صبر و عدالت جویی و حق‌طلبی آن حضرت باشد، دخت مکرمه‌ی ایشان حضرت زینب سلام الله علیهاست. زنی که ندای حق طلبی دشت کربلا و قیام عاشوراست، زنی که زخم‌های امام سجاد را تیمار می‌کند، زنی که با ندای بلند حق طلبیش ستون‌های سنگین کاخ بنی امیه را که ادعای خلافت دروغین‌شان گوش عالم را کر کرده بود، به لرزه می‌اندازد. باری تنها او می‌تواند دختر زهرای مرضیه‌ی راضیه باشد و جلوه نگهدار وجود نازنین مادرش.

اینک سالروز شهادت بانویی فرا رسیده است که حق‌جویی و عصمت ائمه‌ی اطهار آینه‌ای از کمالات بی‌نهایت آن حضرت است. باری، سالروز شهادت بی‌بی بی‌نشان تشیع فرا می‌رسد و نه فقط تشیع بلکه تمام مسلمین جهان در غم دُخت نبی مکرم اسلام و همسر شیرخدا علی مرتضی و مادر ائمه‌ی هدی به سوگ می‌نشینند.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها