دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

انتخابات نمایش اقتدار ملی و سیاسی به جهانیان

یکی از مواردی که همواره مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده حضور حداکثری مردم در انتخابات است؛ چراکه انتخابات صحنه نمایش اقتدار ملی و سیاسی به جهانیان است.
کد خبر: ۳۸۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ - 03February 2020

انتخابات نمایش اقتدار ملی و سیاسی به جهانیان/ تضعیف شورای نگهبان از برنامه‌های دشمنبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، سابقه انتخابات در ایران، به دوران انقلاب مشروطه بر می‌گردد. تا پیش از مشروطه، نظام سیاسی ایران بر استبداد و خودکامگی قدرت یا استبداد مبتنی بود. در نظام‌های استبدادی، اراده ملت در امور کشور نقشی نداشت و تمام امور در دست شاه متمرکز بود. به عبارتی دیگر باید گفت قوای سه‌گانه امروزی همه در اختیار شاه بود و او تصمیم‌گیری می‌کرد، مردم رعیت شاه محسوب می‌شدند و نظر آنان در مدیریت و حاکمیت تأثیری نداشت.

با تظاهرات مردمی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و فرار شاه انقلاب اسلامی پس از فراز و نشیب‌های فراوان به پیروزی رسید؛ پس از آن در تاریخ دهم و یازدهم سال ۱۳۵۸ همه‌پرسی در خصوص جمهوری اسلامی ایران رای‌گیری شد و ملت ایران در آن زمان با ۹۸٫۲ درصد واجدان شرکت در همه‌پرسی با دادن رأی «آری»، با برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

طبق اصل ۶۲ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی نمایندگان ملت به طور مستقیم و با رأی مردم انتخاب و مجلس تشکیل می‌شود؛ در اصل ۱۱۴ قانون اساسی درباره انتخاب رئیس جمهور آمده است، رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود.

در جمهوری اسلامی ایران انتخاب حق قانونی مردم و مشارکت در تعیین سرنوشت اجتماعی‏ خود است. راهکار اجرایی برای رقم‌زدن این سرنوشت سیاسی و اجتماعی، مشارکت در امور جامعه و صحنه‌های مختلف انتخابات است.

انتخاب از جنبه‌های محتلف دارای اهمیت است؛ از جنبه سیاسی، انتخابات نشان دهنده آگاهی و شعور سیاسی مردم یک جامعه و حساسیت‌های آنان به نظامی است که در آن به زندگی می‌کنند.

در بُعد داخلی، انتخابات اراده ملی را به معرض نمایش گذاشته و نشان می‌دهد که مردم از اتحاد، یکپارچگی و عزم ملی برخوردارند؛ در بُعد خارجی مردم با مشارکت در انتخابات اقتدار ملی و سیاسی خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

از جنبه ملی نیز انتخابات مهم است، چرا که حیات و سربلندی و عزت یک ملت در دست خودشان است. مردم اگر خواهان عزت و سربلندی هستند باید در اموری که به کشور مربوط می‌شود حضوری پرشور داشته باشند و از هویت ملی خود حراست کنند.

انتخابات تجلی‌گاه ظهور اراده جمعی مردم در حمایت از کشور است و یکی از صحنه‌هایی که همواره در تاریخ کشور ما به یادگار خواهد ماند مشارکت مردمی در انتخابات است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه به این موضوع اشاره داشتند که انتخابات و حضور حداکثری مردم کشور را بیمه می‌کند؛ از منظر دیگر باید به این توجه داشت که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران پس از شکست در برنامه‎های و نقشه‎‌های خود در اغتشاشات آبان رو به موضوع انتخابات آورد.

رسانه‌های وابسته به آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های منطقه با برنامه‌سازی‌های مختلف به دنبال القای اختلاف در کشور با موضوع رد صلاحیت‌های کاندید‌های انتخابات است.

دشمن با ایجاد عملیات روانی و ارائه مطالب جهت‌دار به دنبال این است همه نگاه‌ها را به سمت شورای نگهبان که وظیفه تایید و یا رد صلاحیت کاندید‌ای انتخابات را دارد بکشاند و این نهاد انقلابی را تضعف کنند.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها تاکید داشتند یکی از وظایف مهم ملت ایران حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات و نمایش اقتدار ملی به جهانیان است.

یکی از موضوعاتی که باید به آن هموراه توجه داشت برقراری امنیت انتخابات است، تجربه نشان داده که دشمنان در زمان انتخابات با طراحی توطئه‌های مختلف به دنبال برهم زدن امنیت انتخابات و به حاشیه بردن حضور حداکثری مردم است.

آماده برقراری امنیت انتخابات مجلس هستیم

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص آمادگی پلیس در برقراری امنیت انتخابات مجلس اظهار داشت: نیروی انتظامی همچون سنوات گذشته آماده برقراری امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده و برنامه‌های مشخصی برای قراری امنیت در زمان انتخابات طراحی شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها