توضیحات موسوی درباره اقدامات انجام شده برای دانشجویان ایرانی در ووهان

سخنگوی وزارت خارجه گفت که این وزارتخانه از روز اول پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی در ووهان بوده و ضمن هماهنگی تامین مایحتاج آنها، همه راه های ممکن برای حفظ سلامت آنها از جمله بازگشت موقت به ایران را پیگیری کرده است.
کد خبر: ۳۸۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ - 31January 2020

توضیحات موسوی درباره اقدامات انجام شده برای دانشجویان ایرانی در ووهانبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیترش درباره اقدامات انجام شده در خصوص وضعیت ایرانیان مقیم چین به ویژه ووهان عنوان کرد: وزارت امور خارجه از روز اول پیگیر وضعیت دانشجویان عزیز در ووهان بوده و ضمن هماهنگی تامین مایحتاج برای این عزیزان، همه راه های ممکن برای حفظ سلامت آنها از جمله بازگشت موقت به ایران را پیگیری کرده است. همکاران ما در تهران و چین بی وقفه به صورت شبانه روزی پیگیر موضوع بوده و هستند.

وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه در جلسه یکشنبه گذشته هیأت دولت پیشنهادهای متعدد برای رسیدگی به وضعیت ایرانیان مقیم چین و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل کشور از جمله محدود کردن رفت و آمد به چین را مطرح کرد. وزارت امور خارجه تا کنون بر اساس تصمیم هیأت دولت عمل کرده است.

عباس موسوی پیش از این نیز به تشریح اقدامات صورت گرفته در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه با مشاهده اولین اخبار از انتشار ویروس کرونا، تلاش شبانه روزی برای مدیریت ابعاد مختلف موضوع و کمک به هموطنان مقیم مناطق آلوده در چین را آغاز کرد.

محمد کشاورز زاده سفیر ایران در پکن نیز امروز (جمعه) در گفت‌وگویی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلای هموطنان ایرانی در چین به ویروس کرونا گزارش نشده، گفت: اقدامات لازم برای خروج ایرانیان از شهر ووهان انجام شده که به زودی به نتیجه می رسد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار