وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

یکی از دستاوردهای نظام دفاع از تمامیت ارضی کشور است

عباس صالحی گفت: دفاع از تمامیت ارضی کشور در چهل سال گذشته یکی از مهم‌ترین دستاوردهای چهل ساله نظام جمهوری اسلامی است و این در حالی است که در دوران پیش از انقلاب کشور با چالش های کمتری روبرو بود.
کد خبر: ۳۸۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ - 31January 2020

یکی از دستاوردهای نظام دفاع از تمامیت ارضی کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در گردهمایی علمای شیعه و سنی استان ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: شرایط ویژه موجود در استان مانند دارا بودن علمای بصیر موجب شده تا این استان به یک استان ویژه تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در چهل سال گذشته برخلاف کمبودها و کسورات اما پیشرفت هایی به وجود آمده که به آن افتخار می کنیم و از آن دفاع می کنیم.

وی تصریح کرد: دفاع از تمامیت ارضی کشور در چهل سال گذشته یکی از مهم‌ترین دستاوردهای چهل ساله نظام جمهوری اسلامی است و این در حالی است که در دوران پیش از انقلاب کشور با چالش های کمتری روبرو بود.

صالحی گفت: محور دومی که در این حرکت چهل ساله قابل اعتناست پیشرفت های علمی است و امروز کشور ما با وجود همه تحریم ها و مقابله دشمنان در زمینه علمی در جایگاه خوبی قرار گرفته که قابل دفاع برای ما و غبطه برای دشمنان دارد.

وی تاکید کرد: ما در حوزه علمی به مانند حوزه دفاعی شاهد حضور همه جوهر همه اقوام اسلامی هستیم که در کنار یکدیگر در جهاد علمی کشور حضور داشته و تلاش کردند.

وی افزود: نکته سوم نیز ایستادگی در برابر مستکبران است و اسلام و انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته از آرمان های خود دست نکشید که شاید محوری ترین آن مسئله فلسطین بود که شاهد هستید هنوز یک آرمان اساسی به حساب می آید.

صالحی گفت: یکی از صداهایی که امروز از مقاومت فلسطین بلند می شود صدای ایستادگی اسلام در برابر استکبار جهانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مسئله چهارم در مسئله دفاع از انقلاب وجود دارد عدالت در توزیع امکانات است که البته ما با نقطه مطلوب فاصله داریم اما حرکت های خوبی در چهل سال گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: محور پنجم در مسیر حرکت انقلاب مسئله مشارکت مردمی است که یکی از آن ها میزان مشارکت انتخابات در کشور است که پیش از انقلاب چنین چیزی وجود نداشته است.

صالحی گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات که متوسط آن ۶۷ درصد بوده است خود دلگرمی برای نظام در راستای تلاش بیشتر در راستای خدمت رسانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این راه چهل ساله انقلاب چشمگیر و قابل دفاع است البته با آن چیزی که باید به آن برسیم فاصله داریم.

وی در ادامه اظهار داشت: رویکرد اول انقلاب اسلامی اعتقاد به این مسئله است که تفاوت و گستردگی اقوام یک فرصت عمده است و تهدید به حساب نمی آید و این ظرفیت بزرگ کشور انرژی بزرگی برای ساخت کشور می باشد.

صالحی تاکید کرد: بار اول ساخت کشور بر دوش جوانان است و این جوانان هستند که قدرت سازندگی را دارا هستند و بار دوم نیز بر دوش اقوام و طوایف مختلف است.

وی افزود: این نگاه به عنوان یک رویکرد مورد توجه رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری قرار دارد و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همین رویکرد اقدامات خود را دنبال می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رویکرد دوم ما نیز پرهیز از سلیقه گرایی است و معیار ما در روند امور، تنها قوانین است که باید در عرصه فرهنگ جلو برود که طبعا باید با این نگاه به پیش برویم و از هرگونه سلیقه گرایی در عرصه فرهنگ پرهیز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد سوم ما رویکرد توزیع عدالت بخش عرصه فرهنگ و هنر است که ما باید به صورت ویژه به آن نگاه کنیم و به پیش برویم که این خود یک اصل در کل انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام«مصطفی محامی» نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی اکنون با قدرت مسیر تعالی خود را پیش می‌رود و این مسیر با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: وجود اقوام و مذاهب مختلف در کشور که رنگین کمانی از اقوام را بوجود آورده، یک فرصت مناسب است که می شود با برنامه‌ریزی بهتر از آن بهره خوبی برد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان نیز این فرصت وجود دارد که می شود با برنامه ریزی خوب، بهره گیری مناسبی در راستای توسعه استان و کشور داشت.

وی تاکید کرد: اقوام و مذاهب مختلف موجود در استان هرکدام دارای ویژگی های مختلفی هستند که نقاط قوت بسیاری را برای استان بوجود آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: اقوام سیستان و بلوچستان سابقه خوبی در دفاع از اسلام و کشور داشته و به این سبب می بایست اهتمام ویژه ای در تقویت و به کارگیری آن ها داشته باشیم.

محامی تصریح کرد: نیاز استان این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابزار و امکانات موجود خود در معرفی ویژگی ها و ظرفیت های گسترده این استان برای همگان تلاش کنند.

وی افزود: در ایام گذشته سیلی در استان بوجود آمد که از یک طرف باران رحمت الهی بود و از طرف دیگر موجب زحمت مردم شد. در عرصه کمک رسانی به سیل زدگان از سراسر کشور به این استان شتافتند و این خود جلوه ای از وحدت ملی بود.

وی ادامه داد: در کنار منازل مردم، مکان های مذهبی همچون مسجد ها نیز آسیب دیدند که اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در بازسازی این مکان ها می طلبد.

آیت الله محامی خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه مراکز علمی و فرهنگی استان مانند کتابخانه ها، کانون های فرهنگی و حتی مراکز ورزشی نیز بسیار جای کار دارد که امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اینگونه مراکز اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار