کارگاه آموزشی «تراز مستند نگاری در آثار ایثار و شهادت» برگزار شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مستندساز باید بتواند تجربیات کم‌نظیر و تکرارناپذیر تاریخی جمهوری اسلامی ایران را در قالب اسناد قابل‌انتقال و معتبر به نسل آینده منتقل کند.
کد خبر: ۳۸۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ - 02February 2020

کارگاه آموزشی «تراز مستند نگاری در آثار ایثار و شهادت» برگزار شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد صبح امروز (13 بهمن‌) در کارگاه آموزشی «تراز مستند‌ نگاری در آثار ایثار و شهادت» با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس به‌عنوان دو رویداد بزرگ در تاریخ کشورمان اظهار داشت: حداقل نتیجه این دو رویداد بزرگ به تصویر کشیدن آزادی مثبت و تبدیل ارزش‌های اخلاقی پیرو به پیشرو بود و در این راستا مستندسازی می‌تواند کمک بسیار زیادی در نمایش این تحول بزرگ تاریخی کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد افزود: مستندساز باید بتواند تجربیات کم‌نظیر و تکرارناپذیر تاریخی جمهوری اسلامی ایران را در قالب اسناد قابل‌انتقال و معتبر به نسل آینده منتقل کند.

در ادامه رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد بابیان این‌که خداوند دو نعمت بیان و نگارش را به انسان‌ها عطا کرده است، خاطرنشان ساخت: در زمینهٔ فن بیان، فصاحت و سخنوری یونانی‌ها در تاریخ سرآمد بودند، از دوران رنسانس و اوج شکوفایی تمدن بشری، انسان‌ها توانستند افکار خود را توزیع و نشر دهند، در قرآن کریم نیز خداوند متعال به قلم قسم‌خورده است که این مسئله لزوم ثبت و ضبط افکار انسان‌ها را بیش‌ازپیش آشکار می‌کند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی که وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد، در راستای حمایت از نویسندگان نوقلم و آثار و تولیدات فرهنگی با محوریت ایثار و شهادت اقدامات زیادی را انجام داده و برنامه‌های فراوانی نیز در دستور کار دارد.

نریمانی خاطرنشان کرد: توانمندسازی نویسندگان نوقلم در حوزه ایثار و شهادت و تولید آثار در این زمینه از اقدامات مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران است و برای نویسندگان این حوزه، سوژه‌های زیادی برای نگارش وجود دارد زیرا این فرهنگ منبعث از مذهب، اخلاق و عواطف انسانی است.

وی افزود: اداره کل اسناد و انتشارات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد، برای برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات خود، کشور را به 50 منطقه تقسیم کرده که امیدواریم در سال جاری و سال آینده با همکاری یکی از موسساتی که از پیشکسوتان عرصه نویسندگی است کارگاه‌های آموزشی زیادی را برای علاقه‌مندان این حوزه برگزار کنیم و اطمینان داریم تجربیات این عزیزان به تولید آثار باکیفیت در حوزه ایثار و شهادت منجر خواهد شد.

گفتنی است کارگاه آموزشی «تراز مستند نگاری در آثار ایثار و شهادت» با تدریس نصرت‌الله محمود زاده و محمدقاسمی پور برگزار شد.

انتهای پیام/ 102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار