محمد کارت:

تحقیق میدانی «شنای پروانه» ۳۳ سال طول کشید/ این فیلم درباره جنوب شهر نیست

کارگردان فیلم «شنای پروانه» با بیان اینکه این فیلم درباره جنوب شهر نیست، گفت: تحقیق میدانی «شنای پروانه» ۳۳ سال طول کشید.
کد خبر: ۳۸۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ - 02February 2020

تحقیق میدانی «شنای پروانه» ۳۳ سال طول کشید/ این فیلم درباره جنوب شهر نیستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست رسانه‌ای فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت با مجری‌گری منصور ضابطیان در پردیس سینما ملت برگزار شد.

رضا صارمی منتقد سینما در ابتدای این نشست در خصوص این فیلم گفت: اساسا معتقد به نقد بعد از فیلم نیستم لذا صحبت‌هایی که امروز می‌کنیم اظهارنظر و نظرات اجمالی منتقد در خصوص فیلم است.

وی گفت: این فیلم محصول تجربه زیستی کارگردان و سابقه مستندسازی و فیلم کوتاه کارگردان است. این فیلم تداوم مسیر فیلمسازی کارگردان است و به همین دلیل این اثر اولین تجربه فیلمسازی کارگردان نیست چراکه پختگی و تجربه کارگردان نشان داده شده است.

این منتقد تصریح کرد: آن‌چیزی که در این فیلم برایمان جالب بود موضوع فیلم است که به سراغ موضوع ملتهب اجتماعی رفته است. این فیلم ایرانیزه شده است و حتی خشونتی که دارد علیه خشونت است.

محمد کارت کارگردان فیلم «شنای پروانه» در این نشست از رسول صدرعاملی تشکر کرد و درخصوص ایده فیلم گفت: پروسه ساخت این فیلم، پروسه پیچیده‌ای بود چراکه یک‌سال روی فیلمنامه کار کردیم و با تک تک کارکترهای زندگی کردیم و چندین بار حرف زدیم و کلی فیلمنامه را شکل دادیم که به‌نظر می‌رسد فیلمنامه خوبی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: تحقیق میدانی این فیلم ۳۳ سال طول کشید چراکه سوژه این فیلم از بچه‌گی همراه من بوده است و فیلم درباره جنوب شهر نیست بلکه درباره آدم‌های مختلفی است که می‌تواند در اقشار مختلف ارتباط برقرار کند.

«طناز طباطبایی» بازیگر این فیلم درخصوص نقش خود در این اثر سینمایی گفت: حرف فیلم را خیلی دوست داشتم و فکر کردم یکی از دغدغه‌مندترین فیلمنامه‌های امسال جشنواره فجر بود و با توجه به کارهایی که از آقای کارت دیده بودم مطمئن بودم که شاهد یک اتفاق خوب خواهم بود.

«امیر آقایی» بازیگر این فیلم درخصوص بازی متفاوت خود در فیلم «شنای پروانه» گفت: من هم از طبقه‌ای از جامعه‌ هستم که نیمی از هم محلی‌هایم زیر خاک هستند و نیمشان زیر تیغ لذا لازم نبود کار سختی برای بازی متفاوت انجام دهم و اینکه تنها گذشته خودم را بیاد بیاورم کافی بود.

«جواد عزتی» بازیگر این فیلم درخصوص نقش خود در این فیلم گفت: به نظرم این گروه یک گروه درجه یک بود به‌دلیل اینکه تک تک آدم‌هایی که در گروه بودند، همگی عاشق سینما بودند و برای کسی فرق نمی‌کرد چقدر در فیلم حضور داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها