کاویانی‌راد خبرداد؛

برگزاری ۴۰ هزار یادواره شهید در مدارس/ داوری چهار هزار کتاب دفاع مقدس در جایزه «سرخ نگاران»

رئیس کارگروه ایثار و شهادت دهه فجر انقلاب اسلامی به تشریح برنامه‌های دهه فجر این کارگروه پرداخت و از برگزاری ۴۰ هزار یادواره شهید در مدارس سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۸۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ - 03February 2020

برگزاری ۴۰ هزار یادواره شهید در مدارس/ داوری چهار هزار کتاب دفاع مقدس در جایزه «سرخ نگاران»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن کاویانی‌راد» رئیس کارگروه ایثار و شهادت دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۳۹۸ در سخنانی به تشریح برنامه‌های این کمیته در دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: مردم به مسئله شهید و شهادت به‌عنوان یک مسئله ملی نگاه می‌کنند که یک اتفاق مبارک است.

وی گفت: برگزاری سالروز شهدای انقلاب و قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ شهر تبریز که از شهدای فجرآفرین هستند در ۲۹ بهمن‌ امسال برگزار خواهد شد.

رئیس کارگروه ایثار و شهادت دهه فجر انقلاب اسلامی همچنین از برگزاری یادواره شهدای عملیات‌های الفجر هشت و کربلایی پنج در این ایام خبر داد و تصریح کرد: ۴۰ هزار یادواره در مدارس برای بزرگداشت شهدای دانش آموز توسط آموزش و پرورش پیش‌بینی شده که اوج این برنامه‌ها در دهه فجر انجام خواهد شد.

کاویانی‌راد افزود: مشارکت در برگزاری مراسم ویژه بزرگداشت صدمین سالگرد آیت‌الله شهید مطهری در همین ایام تحقق پیدا کرد و درعین حال در ایام دهه فجر ۲۲ هزار بازدید از خانواده شهدا به‌عمل خواهد آمد و در بیمارستان‌ها از عزیزان بستری در قالب طرح «سپاس» دلجویی خواهد شد.

وی ادامه داد: انتشار ویژه‌نامه شاهدان یاران با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک سندعلمی و خاطره در قالب دو مجلد رونمایی خواهد شد. همزمان با این قضیه ویژه نامه الکترونیک شهدای انقلاب رونمایی خواهد شد.

رئیس کارگروه ایثار و شهادت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: طرح پایش در قالب یک برنامه پنج هزار نفری بهانه‌ای خواهد شد تا پزشکان با بهانه معاینه ایثارگران یک ارتباط موثرو زیبا با آن‌ها داشته باشد. ۱۰ مجموعه مستند با عنوان «روز‌های خاکستری» به همین مناسبت تولید و در اختیار صدا و سیما قرار گرفته است.

کاویانی‌راد افزود: مسئله پنج نمایشگاه متمرکز پیش‌بینی شده است که مهمترین آن‌ها در برج میلاد برگزار خواهد شد که شامل هنر‌های تجسمی است که همزمان در چهار فرهنگسرای تهران از ۱۴ تا ۲۲ بهمن میزبان مردم خواهد بود.

وی اظهار داشت: برگزاری فرهنگی فجر ۴۱ با محتوای ایثار و شهادت و تمرکز بر آیات و توجه به زیرساخت‌های معنوی ایثار و شهادت یکی دیگر از برنامه‌های امسال خوند بود که برگزار می‌شود. مسابقه انشاء نویسی با هدف تربیت قلم دانش آموزان به سمت برقراری ارتباط با شهدا از برنامه‌هایی است که با استقبال روبرو شده است.

رئیس کارگروه ایثار و شهادت دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: رونمایی از کتاب فرهنگ اعلام مربوط به چهار هزار و ۶۷۱ شهید عشایر یکی دیگر از برنامه‌های این ایام خواهد بود. آغاز فرایند داوری انتخاب کتاب سال «سرخ نگاران» با داوری بیش از چهار هزار کتاب و نواختن زنگ ایثار در ۱۴۰۰ مدارس شاهد سراسر کشور و حواشی مختلفی مانند افتتاح مراکز و مجموعه‌ها را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار