رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

تبریز نویسندگان مستعدی دارد/ ایجاد هوایی تازه در حوزه ادبیات پایداری با برپایی کارگاه‌های مختلف

«سردار داود عامری» گفت: تبریز دارای نویسندگان جوان و مستعدی بوده و تاکنون کتب بسیار ارزشمندی در آذربایجان شرقی به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۸۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 03February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس امروز در چهاردهمین دور از نشست‌های تخصصی منطقه‌ای خاطره نگاری دفاع مقدس در تبریز اظهار داشت: چیزی مهم‌تر از موضوع انقلاب برای ما وجود ندارد، انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و اساس آن از فرهنگ است.

وی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی انقلاب ایمان به خدا، وحدت کلمه و اراده جمعی امت مسلمان است، خاطرنشان کرد: همه اینها برآمده از فرهنگ بوده و امروز حفظ این فرهنگ از واجبات است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اینکه هر اندیشه‌ای برای ماندگاری محتاج ادبیات است، توضیح داد: اگر نتیجه گام اول، ظهور انقلاب و صدور پیام برای همه انسان‌ها و ماندگاری و ثبات انقلاب باشد، در گام دوم باید هدف متعالی داشته باشیم و این ظهور تمدنی تنها از مسیر فرهنگ ممکن است.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب فرموده‌اند برای انتقال اندیشه نیازمند ادبیات آن هستیم، یک ادبیات برای ثبات محتاج دانش و فرهنگ است و چیزی که می‌توانیم به عنوان شاخص در ادبیات انقلابی به عنوان مدل معرفی کنیم، ادبیات انقلاب، مقاومت و پایداری است.

عامری خاطرنشان کرد: ما از دو ادبیات پایداری صحبت می‌کنیم، ادبیات دیرپایی که در فرهنگ ما بوده و ادبیاتی که بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس شکل یافت و امروز در جای جای جهان اسلام ظهور می‌کند؛ این ادبیات تنها محصور جمهوری اسلامی نیست و اگر این گام‌ها را به درستی کنار هم قرار دهیم، متوجه می‌شویم که در چه جایگاه مقدسی قرار داریم.

وی گفت: نسل امروز می‌تواند در صحنه ادبیات جهان تحول آفرین باشد، معتقدم اگر ادبیات دفاع مقدس به درستی راه را بپیماید، می‌تواند برای همه انسان‌های آزاده ادبیات فاخر باشد و به نسل‌های آینده گوهر گران بها به ارمغان بیاورد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با تاکید بر اینکه تبریز دارای نویسندگان جوان و مستعدی است، عنوان کرد: تاکنون کتب بسیار ارزشمندی در آذربایجان شرقی به چاپ رسیده اما این خطه به‌سبب وجود لشکر 31 عاشورا دارای ظرفیت‌های بسیاری است و همچنان جای کار وجود دارد.

وی هدف از برگزاری کارگاه‌های خاطره‌نویسی را استفاده از نظرات و ایده‌های متنوع برای تولید آثار مطلوب‌تر خواند و بیان داشت: با برپایی این کارگاه‌ها می‌خواهیم هوای تازه‌ای را در حوزه ادبیات پایداری ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار