محفل نقد و بررسی کتاب «عصمت» در قم برگزار شد+ تصاویر

محفل نقد و بررسی کتاب «عصمت» ویژه زندگی و شهادت شهید «عصمت پورانوری» از زنان شهید شهر دزفول عصر امروز در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ - 04February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، محفل ادبی نقد و بررسی کتاب «عصمت» ویژه زندگی و شهادت شهید «عصمت پورانوری» یکی از ۴۱۴ بانوی شهید شهر دزفول امروز به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در محل این اداره کل برگزار شد.

در این محفل، «سیده رقیه آذرنگ» نویسنده کتاب با بیان انگیزه خود از نگارش کتاب عصمت، اظهار داشت: من هیچ سابقه نویسندگی نداشتم فقط اشعاری را درباره دفاع مقدس و مدح اهل بیت (ع) سروده بودم و تنها عاملی که پیشبرنده من در کار تالیف کتاب بود، مزار خاک گرفته شهید بود که در عالم رویا دیدم و در بیداری، خود شهید که نمی‌شناختمش، راهنما و مشوق من برای به سرانجام رسیدن آن شد.

محفل نقد و بررسی کتاب «عصمت» در قم برگزار شد+ تصاویر

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ کار انجام مصاحبه‌ها را آغاز کرده است، افزود: طرح روی جلد کتاب نیز برگرفته از همان رویایی است که از رفتن به گلزار شهدای شهیدآباد دزفول و زیارت قبر شهید پورانوری دیدم و پس از آن تا سال ۹۵ لحظه به لحظه دهه ۲۰ عمرم را با این کتاب و چاپ آن گذراندم.

آذرنگ ادامه داد: طرح روی جلد کار خواهرم بود و خط روی کتاب از عمویم، تایپ کتاب از پدرم و خودم هم نوشتن متن آن را بر عهده داشتم.

وی با بیان یک خاطره شیرین مرتبط با کتاب عصمت خاطرنشان ساخت: سال گذشته در شب شهادت حضرت زهرا (س) خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و در مورد کتاب محضر  ایشان عراضی ارائه دادم.

نویسنده کتاب عصمت با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی بسیار به فکر و فرهنگ انقلابی دختران اهمیت می‌داد، گفت: چند ماه قبل از شهادت سردار سلیمانی، کتاب به همت یکی از زیرمجموعه‌های فرهنگی مرتبط با آن سردار شهید، به زبان‌های ترکی آذری و کردی و عربی ترجمه شد.

وی بیان اینکه من خود بعینه هدایت شهید پورانوری را در کار کتاب دیدم، ابراز کرد: پس از چند سال این شهید عزیز دوباره به خوب من آمد و گفت: کتاب را با تمام موارد و اشکالاتش چاپ کن و خاک‌ها را از مزار من کنار بزن.

آذرنگ در پایان گفت: از روح بلند شهید پورانوری که قلم بنده را پذیرفت و هدایت کرد، بی نهایت سپاسگزارم

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «محمدمهدی بهداروند» استاد حوزه و دانشگاه و نویسنده کتاب «زندان الرشید» که به عنوان منتقد کتاب عصمت در این محفل حضور داشت، ضمن تحسین نویسنده و بیان اینکه کتاب سرشار از زندگی و عاطفه و تجربه اس، مواردی را مطرح کرد که می‌تواند در چاپ‌ها و ویرایش‌های بعدی باعث زیباترشدن این اثر شود.

اجرای دو سرود از گروه سرود انصارالحجه با موضوع دهه فجر و شهادت سردار سلیمانی و اهداء لوح تقدیر به نویسنده و منتقد کتاب عصمت، بخش‌های دیگری از محفل ادبی فوق بود.

محفل نقد و بررسی کتاب «عصمت» در قم برگزار شد+ تصاویرمحفل نقد و بررسی کتاب «عصمت» در قم برگزار شد+ تصاویر

در محفل نقد و بررسی کتاب «عصمت»، حجت الاسلام «هادی قبادی» مدیر نمایندگی اسناد و کتابخانه ملی در قم، حجت الاسلام «محمد اکرامی نژاد» مسئول فرهنگی و روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قم، «سیده زهره دیبایی» معاون امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و میرزایی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم حضور داشتند.

شهید «عصمت پورانوری» از بانوان انقلابی و فعال شهر دزفول بود که در تاریخ ۱۹ آذر سال ۱۳۶۰ هنگام تشییع جنازه شهدا، بر اثر حمله هوایی مزدوران رژیم بعث، به شهادت رسید؛ شهید »علیرضا پورانوری» برادر این شهیده عزیز نیز از شهدای مفقودالاثر دفاع مقدس است.

محفل نقد و بررسی کتاب «عصمت» در قم برگزار شد+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار