دیفنس وان: حمله به عراق تاکنون ۲ تریلیون دلار برای آمریکا هزینه داشته است

نتایج یک بررسی تازه در آمریکا نشان می‌دهد که مجموع هزینه‌های حمله آمریکا به عراق و حضور نظامی در این کشور، تاکنون نزدیک به دو تریلیون دلار برای واشنگتن هزینه داشته است.
کد خبر: ۳۸۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸ - 04February 2020

دیفنس وان: حمله به عراق تاکنون ۲ تریلیون دلار برای آمریکا هزینه داشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نتیجه یک بررسی در آمریکا نشان می‌دهد که حمله سال ۲۰۰۳ ارتش این کشور به عراق، تاکنون نزدیک به دو تریلیون دلار برای آمریکا هزینه داشته است.

به نوشته پایگاه «دیفنس‌وان»، این مطالعه که در قالب پروژه «هزینه‌های جنگ» انجام گرفته، علاوه بر بودجه مستقیم پنتاگون برای حضور نظامی در عراق، بودجه‌های تخصیص‌یافته از سوی وزارت خارجه آمریکا، هزینه درمان نظامیان مجروح‌شده در عراق و همچین میزان بهره پول از دست رفته در ۱۶ سال گذشته را حساب کرده است.

بر اساس این مطالعه، آمریکا اگر همین امروز هم آنطور که پارلمان عراق خواسته نظامیان خود را از این کشور خارج کند، ۱۹۲۲ میلیارد دلار (۱.۹۲۲ تریلیون دلار) به دلیل حمله به عراق و حضور نظامی در این کشور از کف داده است.

با وجود این هزینه هنگفت، واشنگتن همچنان به ادامه حضور نظامی در عراق اصرار دارد. کنگره آمریکا دو ماه پیش در قالب بودجه نظامی این کشور، حدود ۷۰ میلیارد دلار به جنگ‌های پس از یازده سپتامبر بودجه اختصاص داد.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ از لزوم کاهش حضور نظامی در جهان سخن گفته و وعده داده بود که به «جنگ‌های بی‌پایان» آمریکا پایان دهد. وی بعد از ریاست‌جمهوری هم از هزینه هفت تریلیون دلاری آمریکا در غرب آسیا گلایه کرد. با این وجود، پنتاگون در ماه‌های گذشته به بهانه ایجاد «بازدارندگی» در برابر ایران، هزاران نیروی اضافه به خلیج فارس و غرب آسیا اعزام کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار