گام دوم/ لاریجانی در همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی:

هوشمندی مردم در شناخت فتنه و توطئه‌ها اهداف بدخواهان نظام را باطل می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دشمنان برای نابودی وحدت میان ملت با مسوولان از تمام ظرفیت‌هایشان استفاده می‌کنند، گفت: هوشمندی مردم در شناخت فتنه و توطئه‌های داخلی و خارجی تمام برنامه‌ها و اهداف بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی را باطل می‌کند.
کد خبر: ۳۸۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ - 05February 2020

///به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تلاش کنیم،‌ اظهار داشت: مسوولان باید با روحیه‌ای جهادی، شجاعانه، مدبرانه و مقتدرانه در راستای بهبود امور ملت و کشور قدم بردارند؛ لذا با روحیه یاس و ناامیدی نمی‌توانیم به موفقیت و پیشرفت برسیم.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما با شجاعت و همدلی مردم با مسوولان وقت به پیروزی رسید، افزود: امروز دشمنان ما برای نابودی وحدت میان ملت با مسوولان از تمام ظرفیت‌هایشان استفاده می‌کنند؛ لذا هوشمندی مردم در شناخت فتنه و توطئه‌های داخلی و خارجی تمام برنامه‌ها و اهداف بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی را باطل می‌کند؛ لذا رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در شناساندن ذات و ماهیت واقعی دشمنان به ملت ما ایفا می‌کنند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه «جوانان» محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، گفت: در حال حاضر در حوزه مدنی بهترین نیرویی که می‌تواند نقش آفرینی کند، جوانان هستند. در انقلاب اسلامی نیز نقش آفرین‌ها جوانان بودند. محور اجرای بیانیه گام دوم که یک نفَس جدیدی برای انقلاب است باید جوانان باشند، زیرا انگیزه کافی برای تحول را دارند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از پیروزی انقلاب که نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت نقش اصلی در ساماندهی حکومت را جوانان داشتند، جوانان شجاعانه وارد صحنه شدند. تمرکز اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق بیانیه گام دوم بر روی جوانان است.

وی تصریح کرد: باید توجه کرد که چگونه می‌توان جوانان را آماده کرد که هم در صحنه مدنی نقش‌آفرینی داشته باشند و هم در صحنه حکمرانی، که این امر نیاز به مطالعه دارد.

لاریجانی ادامه داد: در انقلاب اسلامی امید به تحول، تحول را رقم زد و اگر امید نبود، تحولی اتفاق نمی‌افتاد. بعضی از جریان‌های انقلابی در آن زمان امیدکُش بودند. امام این روحیه امیدواری را ایجاد کردند. برای ایجاد تحول بنیادین این نکته کلیدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر به صحنه اجتماع و صحنه بین‌الملل نگاه کنید ملاحظه خواهید کرد آنچه که آمریکایی‌ها روی آن تمرکز کردند ایجاد یاس در میان مردم و ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم است که بگویند اوضاع خراب است، نمی‌توان به نتیجه رسید و راه‌ها غلط بوده است، این شیوه و شگردی است که امروز دنبال می‌کنند.

لاریجانی تصریح کرد: فضای کشور باید فضای حرکت به سمت اهداف متعالی باشد، امید به تحول وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی، افزود: این مسئله بسیار مهم است و اگر به خاطر داشته باشید از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای می‌گفتند که انقلاب پیروز شد و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت و وقت آن رسیده است که به دنبال تشکیل ساختار نظام برویم و لزومی ندارد که انقلابی حرکت کنیم چراکه انقلابی بودن و انقلابی حرکت کردن برای زمانی بود که هنوز انقلاب پیروز نشده بود.

لاریجانی تصریح کرد: این افراد بر این باور بودند که در این شرایط باید نظام را ساماندهی کنیم و در داخل نظام باید حیات سیاسی داشته باشیم. این حرف ها گاهی از زبان سیاسیون هم شنیده می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر اینکه باید از نظام انقلابی دفاع ابدی کرد، دارای دو گزاره بسیار  مهم است، اظهار داشت: اول آنکه انقلاب اسلامی یک حرکت زنده و تکاملی است و باید بدانید که انقلاب اسلامی، امتداد زمانی دارد.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر این است که نظام جمهوری اسلامی همیشه محتاج یک حرکت انقلابی است و باید این دو گزاره مهم برای ما حلاجی شود.

لاریجانی در تبیین علت آنکه انقلاب اسلامی باید ادامه پیدا کند، اظهار داشت: باید به این سوال به درستی پاسخ داده شود. درست است که نظام جمهوری اسلامی متولد انقلاب اسلامی اما ساختار نظام هم باید مورد توجه قرار گیرد. نظام متشکل از رهبر معظم انقلاب اسلامی، قوای سه گانه و تشکیلات نظامی و امنیتی است که انقلاب اسلامی به این نظام جمهوری اسلامی محتوا می دهد و اگر تاکید حضرت امام خامنه‌ای بر این است که انقلاب اسلامی تداوم و حیات داشته باشد و نظام جمهوری اسلامی همیشه محتاج انقلاب است، به این دلیل است که فرم و محتوا باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند به همین دلیل باید انقلاب زنده بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مرحوم شهید مطهری زمانی که درباره نهضت اسلامی صحبت می‌کرد، می‌گفت یک بحث درباره پیروزی انقلاب اسلامی مطرح است و یک بحث مهم تر آن است که چگونه انقلاب اسلامی تداوم پیدا کند. زنده بودن حرکت انقلابی، حیات دهنده مستمر نظام جمهوری اسلامی ایران است و بدون انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی نمی‌توان زنده بماند و این مسئله باید کاملاً برای ما جا افتاده باشد و نباید از آن به سادگی پرش کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی روی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی هم تأکید بسیار  زیادی دارند، خاطرنشان کرد: باز هم این سوال مطرح است که چرا اصول نظام انقلاب اسلامی همیشه جاودانه است و باید به آن پاسخ داده شود.

لاریجانی افزود: انقلاب‌ها رخ می‌دهند و در آنها تجدیدنظر می‌شود. ما باید در اینجا به ماهیت انقلاب اسلامی توجه ویژه کنیم چراکه انقلاب اسلامی ما ماهیت خاص خودش را دارد و انقلاب ما مثل انقلاب صنعتی اروپا یا حتی انقلاب شوروی نیست و با آنها تفاوت دارد و هر کدام از این انقلاب‌ها یک ماهیت و یک گمشده‌ای دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما درست است که شمول دارد و مسائل مختلفی چون اجتماع، سیاست و فرهنگ را هم در بر می‌گیرد اما دغدغه اصلی آن ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار