گام دوم/ سردار رضایی:

نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در یک عرصه جدید و وسیع جهانی/ اخراج آمریکایی‌ها از منطقه نباید فقط محدود به سربازان آن‌ها شود

فرمانده اسبق کل سپاه گفت: گام دوم انقلاب که نهضت دوم این انقلاب را شامل می‌شود با شعار اخراج آمریکا از منطقه آغاز شده است؛ زیرا انقلاب اسلامی در یک عرصه جدید و وسیع منطقه‌ای و جهانی می‌خواهد نقش‌آفرینی کند.
کد خبر: ۳۸۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ - 05February 2020

اخراج آمریکایی‌ها از منطقه نباید فقط محدود به سربازان آن‌ها شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محسن رضایی» فرمانده اسبق کل سپاه صبح امروز در همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب؛ الگوی نظام انقلابی تمدن‌ساز» که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم که اولین سال گام دوم انقلاب را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: حوادثی که در سال اول گام دوم انقلاب اسلامی شکل گرفته است، نوید پیروزی‌های بزرگی را در آینده می‌دهد.

فرمانده اسبق کل سپاه افزود: همان‌طور که گام اول انقلاب اسلامی برای بیرون کردن استبداد و نظام شاهنشاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی گذشت، گام دوم انقلاب که نهضت دوم این انقلاب را شامل می‌شود با شعار اخراج آمریکا از منطقه آغاز شده است؛ زیرا انقلاب اسلامی در یک عرصه جدید و وسیع منطقه‌ای و جهانی می‌خواهد نقش‌آفرینی کند.

سردار رضایی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب سند و منشور نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در عرصه منطقه و نظام بین‌الملل است، گفت: گام دوم انقلاب می‌خواهد پیام جهانی و منطقه‌ای انقلاب اسلامی را صادر کند؛ لذا به همین دلیل رهبر انقلاب هفت توصیه مهم بیان فرموده‌اند که اولین توصیه از علم و فناوری آغاز می‌شود و نشان می‌دهد باید وارد یک تحول و جهاد علمی و فناورانه در ایران و کشور‌های اسلامی شویم تا اخراج آمریکایی‌ها از منطقه فقط به اخراج سربازان آن‌ها محدود نشود؛ بلکه اقتصاد سرمایه‌داری و فرهنگ لیبرالی و نظام‌های استعماری جدیدی که آمریکا در منطقه به وجود آورده است نیز باید نادیده گرفته شود.

وی در ادامه به مدیریت جهادی و به‌کارگیری جوانان از منظر گام دوم بیانیه انقلاب اشاره و بیان کرد: سوال جامعه ما این است که چرا در برخی از ابعاد زندگی و سیاست مثل دفاع، امنیت و نظام سیاسی پیشرفت فوق‌العاده‌ای کردیم و در بعضی از ابعاد مثل اقتصاد، علم و فناوری و مساله عدالت، عقب هستیم.

فرمانده اسبق کل سپاه ادامه داد: علت اصلی این هفت آسیبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کردند، ناشی از فقدان مدیریت جهادی در کنار رهبری جهادی است؛ لذا چون در اقتصاد، فرهنگ، علم و فناوری این موضوع محقق نشده است، دچار عقب‌ماندگی هستیم.

سردار رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای حکمرانی اسلامی است که از سه رکن ولی فقیه، رهبری جهادی و مدیریت جهادی برخوردار است، تصریح کرد: اگر افرادی از جنس شهیدان حاج قاسم سلیمانی، همت، متوسلیان، احمد کاظمی و خرازی و ده‌ها فرمانده دیگر در حوزه اقتصاد و فرهنگ داشتیم، اکنون این مشکلات را نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه تحقق بیانیه گام دوم بدون شکل‌گیری مدیریت جهادی که در امتداد رهبری و ولی فقیه باشد، امکان‌پذیر نیست، گفت: جوانان باید خود را آماده کنند که در فضایی جهادی و تلاشی انقلابی خود را بالا بکشند؛ به عبارت دیگر، کسانی که فکر می‌کنند با دادن صرف مسئولیت می‌شود یک انتقال قدرت بین نسلی را به صورت جهادی انجام داد، بدانند که این یک اقدام آزمایشگاهی و نمایشی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر جوانان ما در کوران‌های داغ انقلابی قرار بگیرند و خود را بالا بکشند، همان‌گونه که قاسم سلیمانی‌ها و باکری‌ها این کار را کردند، می‌توانند در یک توسعه رو به رشد بی نهایت در انقلاب نقش‌آفرین باشند.

سردار رضایی عنوان کرد: گام دوم انقلاب اسلامی چندین برابر گام قبلی مهم و اساسی است؛ چون ما را به تمدن بزرگ اسلامی در منطقه می‌رساند.

وی اظهار داشت: روند اخراج آمریکا از منطقه آغاز شده است و اسرائیل هم همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، نابود خواهد شد و چهره پر فروغ انقلاب اسلامی از منطقه غرب آسیا به تمام عالم نورافشانی خواهد کرد.

فرمانده اسبق کل سپاه با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب؛ الگوی نظام انقلابی تمدن‌ساز از سوی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: این دانشگاه باید هم دانشگاهی تمدن‌ساز باشد و هم به موضوعاتی ازجمله علوم مدیریت جهادی، ثبت تجارب انقلاب و دفاع مقدس و جبهه مقاومت، الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت و تربیت رهبران و مدیران جهادی بپردازد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار