توهین دلقک آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران

ترامپ در اظهاراتی توهین‌آمیز گفت: مشخص نیست آیا مقامات ایران بسیار مغرور یا بسیار نادان هستند که حاضر نیستند برای کاهش تحریم‌ها با ایالات متحده مذاکره کنند.
کد خبر: ۳۸۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ - 05February 2020
توهین دلقک آمریکایی به جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالیانه اعلام وضعیت کشور در کنگره در اظهاراتی توهین‌آمیز گفت: مشخص نیست آیا مقامات ایران بسیار مغرور یا بسیار نادان هستند که حاضر نیستند برای کاهش تحریم‌ها با ایالات متحده مذاکره کنند؛ این بستگی به آن‌ها دارد که پای میز مذاکره بیایند.
 
وی با تکرار ادعای بی‌اساس مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای افزود: ایران باید اقدامات خود در دنبال کردن تسلیحات هسته‌ای را متوقف ... و برای آینده بهتر مردم خود همکاری را آغاز کند.
 
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مواضع مغرضانه و دوگانه مدعی شد: به‌خاطر تحریم‌های قدرتمند ما، اقتصاد ایران عملکرد بسیار ضعیفی داشته است؛ می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم تا به یک رونق بسیار سریع و خوب دست پیدا کنند؛ این اقدام می‌تواند بسیار سریع اتفاق بیفتد، ولی شاید آن‌ها خیلی مغرور یا خیلی نادان هستند که حاضر به درخواست کمک نیستند؛ ما اینجا هستیم؛ اجازه بدهید تا ببینیم آن‌ها چه مسیری را انتخاب خواهند کرد؛ این مساله به‌طور کامل به آن‌ها بستگی دارد.
 
ترامپ در ادامه بدون در نظر گرفتن اینکه شخصیت‌ها و نهادهای مختلف آمریکایی اعلام کردند، سندی در دست نیست که ثابت کند که سردار سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای حمله به منافع آمریکایی بوده، مدعی شد: سلیمانی ستیز علیه نیروهای آمریکایی در عراق در ماه دسامبر را رهبری کرد و فعالانه در حال طرح‌ریزی حملات جدیدی بود؛ به همین خاطر ماه پیش، به‌دستور من، ارتش آمریکا یک حمله بی‌عیب و نقص انجام داد که جان سلیمانی را گرفت.
 
وی در این سخنرانی به اغتشاشات ماه‌های گذشته ایران نیز اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که ایرانیان پرافتخار بر سر حاکمان خود فریاد زدند.
 
اظهارات ترامپ در حالی است که وی قاطعانه از سیاست خود در قبال ایران حمایت کرده است.
 
انتهای پیام/ ۴۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار