پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری رود اردن را محکوم کرده است.
کد خبر: ۳۸۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ - 05February 2020
پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که روز سه‌شنبه منتشر شد، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری را محکوم کرده است، این اقدام نشانه مخالفت اعضای شورای امنیت با طرح پیشنهادی ترامپ برای سازش بین اسرائیل و فلسطینی‌ها است.
 
متن این قطعنامه که از سوی تونس و اندونزی در بین اعضای شورای امنیت مطرح شده است، احتمالا با وتوی آمریکا روبرو خواهد شد.
 
دیپلمات‌ها گفته‌اند که مذاکرات درباره متن این قطعنامه احتمالا اواخر هفته جاری آغاز خواهد شد.
 
احتمالا قرار است محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته آینده در شورای امنیت سازمان ملل درباره طرح پیشنهادی ترامپ سخنرانی کند؛ این احتمال نیز وجود دارد که آمریکا هفته آینده به پیش‌نویس این قطعنامه رای منفی دهد.
 
در این قطعنامه بر «غیرقانونی بودن الحاق اراضی اشغالی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی تاکید شده و اظهارات اخیر مقام‌های رژیم صهیونیستی مبنی الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری رود اردن محکوم شده است.»
 
قرار است کوشنر داماد ترامپ و فرستاده ویژه وی در امور اسرائیل و فلسطینی‌ها روز پنجشنبه با نمایندگان کشور‌های عضو شورای امنیت درباره طرح سازش موسوم به معامله قرن دیدار و گفت‌وگو کند.
 
در حالیکه فلسطینی‌ها این طرح را رد کرده‌اند، ولی برخی رژیم‌های عربی اعلام کرده‌اند که این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای از سرگیری مذاکرات بین دو طرف باشد.
 
انتهای پیام/ ۴۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار