متبرک شدن قبور شهدای گمنام کهف‌الشهدا به پرچم حرم حضرت عباس (ع)+ عکس

قبور مطهر شهدای گمنام کهف‌الشهدا، به پرچم و کاشی حرم مطهر حضرت عباس (ع) متبرک شدند.
کد خبر: ۳۸۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ - 05February 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، قبور مطهر شهدای گمنام کهف‌الشهدای واقع در ولنجک تهران، شب گذشته (سه‌شنبه) با پرچم و کاشی حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) متبرک شد.

متبرک شدن قبور شهدای گمنام کهف‌الشهداء به پرچم حرم حضرت عباس (ع) + عکس

خاطرنشان می‌شود؛ پیکر‌های مطهر پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۸۵ پس از کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های برخی افراد در ولنجک به خاک سپرده شد که بعد از آن «کهف‌الشهدا» نام گرفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، چند روز مانده به اربعین خاکسپاری این شهدای والامقام و یک روز بعد از لیله‌الرغائب، به زیارت این شهدای معظم رفتند و امروز با گذشت نزدیک به ۱۳ سال از خاکسپاری آنها، کهف‌الشهدا به قرارگاهی معنوی برای عاشقان راه حق از سراسر کشور شده است، تا جایی که هر از چندگاهی زوج‌های جوان، مراسم عقد خود را در این مکان معنوی برگزار می‌کنند.

درباره کهف‌الشهدا بیشتر بدانید:

* ماجرای مشخص کردن مکان خاکسپاری شهدا توسط «قرآن»
* سرنوشت‌هایی که به کهف‌الشهداء گره خورده است

* دختر شهید «فلاح‌پیشه» زندگی مشترک خود را در کهف‌الشهداء آغاز کرد

نکته قابل توجه در کهف‌الشهدا این است که در شب عرفه سال ۹۲، یکی از شهدای گمنام آرامیده در این مکان مقدس به خواب مادرش آمده و گفته است: «مادر من آمده‌ام. خیلی وقت است که آمده‌ام. چند سال است که آمده‌ام. اما هیچ کس دنبالم نیامد. یک اتاق گرفته‌ام و تنها زندگی می‌کنم»؛ بنابراین مادر شهید ابوطالبی با مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تماس گرفته و از وی و برادر شهید نمونه ژنتیکی گرفته شده و اطلاعات به دست آمده با اطلاعات حاصل از شناسایی شهدای گمنام تطبیق داده شد که بر اساس بررسی‌ها، مشخص شد پیکر مطهر شهید ابوطالبی در کهف‌الشهدا خاکسپاری شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار